شرکت ملی گاز ايران تاکنون بيش از 98 درصد از اقلام گازرسانی و 80 درصد تجهيزات و کالاهای مورد نياز در بخش انتقال گاز را داخلی‌سازی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رئيس امور خودکفايي شرکت ملي گاز ايران با اشاره به اين که 79 درصد از صنعت گاز را تجهيزات و کالاها تشکيل مي‌دهد، گفت: تاکنون بيش از هزار شرکت در فهرست شرکت ملي گاز ايران ثبت شده و کالاهاي مورد نياز صنعت گاز را تامين مي‌کنند.

جعفر زکي زاده، استفاده حداکثري از توليدکنندگان داخلي براي تامين کالا و تجهيزات مورد نياز شرکت ملي گاز ايران و کمک به ارتقاء ساخت داخل را از اهداف صنعت گاز برشمرد و افزود: همسو با اين سياست، ارزيابي کيفي و رتبه‌بندي توليد‌کنندگان داخلي در زمينه کالاهاي گروه‌هاي 19 گانه، شناسايي کالاهايي که تاکنون در داخل کشور ساخته نشده و... در دست اقدام است.

وي يادآور شد: پيدا کردن توليدکنندگان داخلي جديد براي کالاها و تجهيزاتي که تاکنون ساخته نشده است، بازديد از امکانات و کمک به آنها در زمينه آزمايش و استفاده از کالا، همکاري مداوم با کميته‌هاي خودکفايي شرکت‌هاي تابعه براي رفع مشکلات؛ همچنين روزآمد کردن کتاب طبقه‌بندي کالا در رابطه با کالاهاي ساخته شده در داخل از ديگر اقدامات انجام شده در زمينه کمک به بومي سازي کالاها و تجهيزات مورد نياز است.

انتهای پیام/

انتهای ‍‍پيدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار