معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: تلاش می شود طرح رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات قُله "گرگش"در کامو و چوگان کاشان با اختصاص بودجه مناسب هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

آماده سازی هر چه سریعتر طرح رصدخانه ملی ایران با اختصاص بودجه مناسببه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اصفهان، سورنا ستاری صبح امروز در بازدید از طرح رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات قُله "گرگش"در کامو و چوگان کاشان اظهار امیدواری کرد تلاش می شود با اختصاص بودجه مناسبی در سال جاری این طرح سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با ابراز رضایت از پیشرفت رصدخانه ملی ایران در ارتفاعات قُله "گرگش"در کامو و چوگان کاشان افزود: این طرح به واسطه آن که ملی است تلاش می شود با تامین منابع مورد نیاز هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر رصدخانه ملی ایران نیز در ادامه گفت: تاکنون حدود 80 تن تجهیزات برای ساخت این رصدخانه به قله گرکش انتقال داده شده است.

رضا منصوری افزود :قله گرکش در ارتفاعات شهر کامو کاشان جزو بهترین قله های نجومی جهان است که این مکان باعث می شود رصدخانه بین المللی کاشان به پیچیده ترین و بزرگترین فناوری نجومی جهان با قابلیت های رصدی تبدیل شود.

به گفته وی، مقدمات ایجاد رصدخانه ملی در سال 82 آغاز و پس از اندازه گیری بیش از 40 قله کوه در مناطق مختلف کشور 12 سال طول کشید تا منطقه کامو کاشان به عنوان مناسب ترین قله برای استقرار تلسکوپهای حرفه ای نجومی انتخاب شود.

گفتنی است: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ستاری به همراه محمد جواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادی کشور، از طرح رصدخانه ملی ایران که در ارتفاعات 3800 متری واقع در قله گرگش در منطقه کامو و چوگان در حدود 70 کیلومتری کاشان در حال احداث است بازدید کرد.

ستاری در سفر یک روزه خود به کاشان علاوه بر بازدید از طرح رصدخانه ملی ایران و شركت باريج اسانس توليد كننده داروهاي گياهي نشستی در دانشگاه کاشان با نماینده مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، فرماندار کاشان و سایر مسوولان دانشگاهی این شهرستان دیدار داشت. 


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.