بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها واکسن‌فصل جدید آنفولانزا شامل دو سویه ویروس جدید خواهدبود .

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران باشگاه مقامات بهداشت و درمان امید دارند که این واکسن بهتر از انواع قبل آن عمل کرده و از بیماری‌ آنفولانزا پیشگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار CDC واکسن فصل قبل چندان از بیماری آنفولانزا پیشگیری نمی‌کرد و افرادی که از این واکسن استفاده می‌کردند تنها 19 درصد کمتر از سایر افراد در برابر آنفولانزا بیمه می‌شدند، که این میزان محافظت بسیار کم بوده است، به طوری که از نسل 2012 تا 2013 میزان مراجعه افراد به پزشک برای درمان آنفولانزا به 56 درصد کاهش یافت.

حفاظت ضعیف واکسن آنفولانزا در فصل گذشته نتیجه تطابق بین سویه‌های آنفولانزا بوده است.
همچنین CDC گزارش می‌کند که بسیاری از ویروس های آنفولانزا در فصل گذشته از نوع H3N2 بوده است که با نوع خود در سالهای 2014 تا 2015 مطابقت نداشته است.

از آغاز مواد ژنتیکی ویروس در طول زمان تغییر می‌یابد چنین عدم تطابقی دور از انتظار نیست.

گفتنی است فصل گذشته بیشترین میزان افراد بستری را در بیمارستانها داشته و افراد مسن با شدت بیشتری از این بیماری دست و پنجه نرم کردند به طوریکه بین اکتبر 2014 تا آوریل سال 2015 حدود 322 بستری(محدود سنی 65 سال و بالاتر) در ایالات متحده گزارش شده است باید گفت که طی 13 فصل گذشته میزان مراجعت‌ها به پزشک(برای درمان آنفولانزا) افزایش یافته است و پزشکان باید بایستی خطرات احتمالی این بیماری را حتی در تابستان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار