پدیده گرد و غبار کشور را طی 3روز آینده احاطه خواهد کرد

طی 3روز آینده به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و مهیا بودن شرایط برای تشکیل گرد و خاک شاهد گرد و خاک و باد در کشور خواهیم بود.

پدیده گرد و غبار کشور را طی 3روز آینده احاطه خواهد کردفریبا رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ اظهار کرد: در سواحل دریای خزر بارش باران ادامه داشته و دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین در ساعات بعد از ظهر اوایل شب در دامنه البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل طوفان، باد و گرد و خاک، در استان‌های سمنان و قم و جنوب استان تهران وزش باد شدید پیش بینی شده است.

رفیعی به کاهش محسوس دما در شمال شرق کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اثر طوفان حاره‌ای از اواخر وقت امروز سه شنبه تا پایان هفته جاری، دریای عمان مواج و طوفانی خواهد شد.

وی ادامه داد: طی 3روز آینده به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق شرایط برای تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به کشور مهیا بوده و از این جهت در جنوب غرب و برخی مناطق غرب و جنوب کشورمان شاهد باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهیم بود.

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و در ارتفاعات استان تهران بارش پراکنده پیش بینی شده است.

رفیعی در پایان تصریح کرد: پیشینه دمای امروز تهران 35 و کمینه ‌های فردا صبح 25 درجه پیش بینی شده است.
انتهای پیام/      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار