گرگان؛

آغاز سرشماری بهاره حیات وحش در زیستگاه های استان گلستان

سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان از آغاز سرشماری از گونه های حمایت شده قوچ و میش در مناطق مختلف زیستگاهی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ؛ احمد دباغیان افزود: سرشماری از گونه های حمایت شده قوچ و میش به منظور آگاهی از چگونگی تغییرات جمعیت گونه های مورد نظر و کسب اطلاعات لازم در خصوص وضعیت آماری و پراکنش این پستانداران در مناطق مختلف زیستگاهی استان گلستان در حال انجام است.

وی افزود: سرشماری از گونه های قوچ و میش به واسطه داشتن ویژگی های بیولوژیکی و اکولوژیکی و وضعیت حساس آنها از لحاظ جمعیتی هر ساله در دو مرحله فصل بهاره و پاییز صورت می گیرد که عملیات  سرشماری بهاره در ماه خرداد انجام می شود.

دباغیان تصریح کرد: مامورین یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گرگان ، علی آباد کتول و کردکوی با تشکیل 24 گروه سه نفره متشکل  از کارشناسان و محیط بانان در مناطق مختلف حفاظت شده طرح سرشماری را آغاز کردند و با مشاهده مستقیم حیات وحش وضعیت آماری آنان را ثبت می کنند.

سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: با برگزاری این طرح سرشماری می توان  اطلاعات آماری وهمچنین وضعیت جمعیتی آنها را بدست آورد و همچنین  راهکارهای مدیریتی مناسبی را جهت حفظ و حمایت از این گونه های با ارزش انتخاب کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.