قم؛

آغاز سرشماری تابستانه حیات وحش در زیستگاه های استان قم

در این سرشماری آمار دقیق تمام پستانداران، پرندگان و خزندگان موجود در مناطق زیرپوشش مدیریت حفاظت محیط زیست استان قم مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرشماری تابستانه حیات وحش با حضور جمعی از محیط‌بانان، ماموران اجرایی و داوطلبان دوستدار طبیعت در مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست قم ،امروز در قم آغاز شده و طی چند روز ادامه خواهد داشت.

دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید گفت : تهیه آمار دقیق از وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های طبیعی استان، برای  برنامه‌ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهتر مناطق موثر است.

وی استفاده از روش‌های علمی و نرم افزارهای رایانه‌ای برای احصاء آمار دقیق از حیات وحش را ضروری دانست و تاکید کرد: با استفاده از دو روش مشاهده مستقیم و نرم افزاری می‌توان دقت آمار به دست آمده را بهبود بخشیده و در راستای حفظ و حراست حداکثری و هوشمندانه از آن به خوبی استفاده کرد.

دانیالی از زحمات محیط‌بانان از مناطق طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری استان قدردانی کرد و گفت: محیط‌بانان و ماموران اجرایی محیط زیست با وجود تمام مشقات ، متعهدانه و دلسوزانه از محیط زیست کشورحفاظت می‌کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.