نماینده ولی‌فقیه در استان ‌لرستان گفت: اختصاص بودجه برای ستاددیه در جهت آزادی زندانیان غیرعمد زندانیان یک سرمایه‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان  لرستان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه شعبه لرستان در سومین جلسه ستاد دیه جهت استقبال از برگزاری جشن‌های گلریزان اظهارکرد: کاهش آسیب‌های پیش روی زندانیان و خانواده‌های گرفتار آنها و نیز بازگرداندن نیروهای فعال و بالاخص جوانان جویایی کار به آغوش جامعه از دیگر ثمرات توجه به ستاددیه خواهد بود که در این زمینه لازم است مسئولان نهایت همکاری را با این نهاد داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد، ادامه داد: رهایی و آزاد کردن یک مومن از یک طرف و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری از سوی دیگر اعمالی هستند که پاداش آنها تنها در نزد پروردگار متعال محفوظ است.

وی با تشریح مصادیق اعمال صالحه تصریح کرد: به همت نیکوکاران ستاددیه تا کنون زمینه آزادی  بسیاری از مددجویان نیازمند و مومن این استان فراهم شده است  که این اقدام مصداق بارز اعمال نیک و صالحه‌ای است که قرآن ما را به آن تاکید کرده است.

رئیس هیئت امنای ستاددیه استان لرستان با اشاره به اینکه جشن گلریزان یک مراسم معنوی است که در حقیقت جلوه‌ای از سخاوت انسانی را به نمایش می گذارد،افزود: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی این است که همواره نسبت به پیوند اجتماعی تاکید فراوان داشته و برای این منظور ترک فعل را از سوی خیرین در مراتبی حتی موجب نقمت فرد برمی‌شمارد.

وی تاکیدکرد: همه شهروندان باید به قدر وسع و توان خودشان بر این مهم اهتمام داشته و برای استخلاص یک زندانی نیازمندی که نه از روی سوء نیت و نه با پیشینه غیرقابل عرضه راهی زندان شده گام بردارند.

میرعمادی، افزود: هر کس به حرفه و همت خویش با لسان، دارایی، قلم و هنر خود در امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد واجد شرایط بکوشد.

در این مراسم مدیر کل زندانها و نائب رئیس هیئت مدیره ستاددیه استان لرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد دیه مطرح کرد: تعداد 283 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان لرستان در طی سال گذشته با بدهی بیش از 180 میلیارد ریال آزاد شده‌اند که از این تعداد 77 نفر بدهکار دیه تصادفات و حوادث کارگاهی، 159 نفر بدهکار مالی و 47 نفر بدهکاران مهریه ونفقه بودند.

محمدی در پایان با اشاره به  گذشت رضایتمندانه 76 میلیارد ریالی اخذ شکایت شاکیان این استان اشاره کرد و گفت: با همت اعضای شورای حل اختلاف ویژه ستاد دیه شعبه لرستان و رایزنی انجام شده با شکات در طی سال 93 این میزان مبلغ  مورد سازش قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار