میرکاظمی در صحن علنی مجلس:

آقای جنتی! چرا نباید درباره پرونده کرسنت مطلبی نوشته شود؟

میرکاظمی در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: وزارت فرهنگ برخورد دوگانه‌ای با رسانه‌های منتقد می‌کند.

آقای جنتی! چرا نباید درباره پرونده کرسنت مطلبی نوشته شود؟به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ایجاد محدودیت آزادی بیان در کشور گفت: سوال ما از وزیر درباره برخورد دوگانه در این روند می‌باشد چرا که همواره یک عده در تنگنا قرار گرفته و یک عده بدون تنگنا به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه سوال مذکور در اسفند سال 92 مطرح شده است افزود: مدتی از روی کار آمدن دولت یازدهم نگذشته بود که شاهد فشار این دولت به منتقدان شدیم که با گذشت 16 ماه وضعیت نه تنها بهتر نشده که بدتر هم شده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: یک برخورد دوگانه از سوی دولت با منتقدان انجام می‌شود که به صلاح نیست.

میرکاظمی در ادامه با اشاره به اصل 24 قانون اساسی گفت: طبق این ماده نشریات و رسانه‌ها در جریان اظهارات خود آزاد هستند و هیچ جای قانون و قانون مطبوعات، جرمی به عنوان نقد دولت وجود ندارد ولی آنچه که دولت انجام می‌دهد حاکی از رفتار دوگانه با مطبوعات و حمایت از کسانی است که بی‌حرمتی به منتقدین دولت، علما، نمایندگان مجلس و مقدسات نظام را در پرونده خود دارند.
این نماینده مردم تهران در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما وزیر کابینه هستید و اگر این دولت وظیفه ندارد وظیفه شما است که ظرفیت سازی کنید اما متأسفانه فرمان دست دیگران است و شما باید پاسخگو باشید و اجازه ندهید که مثلا در نشست منتقدان دانشجویی از حضور دانشجویان به این نشست ممانعت صورت پذیرد.

وی مجددا خطاب به وزیر تأکید کرد: آقای جنتی حذف دانشجویان حزب‌اللهی چه صیغه‌ای است که دولت در درون خود راه انداخته است. 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آیا باید همه تملق گوی دولت باشند تا دولت از آنها رضایت خاطری داشته باشد تأکید کرد: این جای تعجب دارد که بیشترین نیروهای امنیتی در دولت یازدهم تجمع دارند کسانی که متخصص جنگ روانی هستند و امروز مسئولیت جمع‌آوری غول‌ تن‌هایی را برای رئیس جمهور برعهده گرفته‌اند.
میرکاظمی در ادامه با بیان اینکه برخورد دوگانه‌ای که درباره مصوبات شورای عالی امنیت از سوی دولت صورت گرفته خطاب به وزیر فرهنگ گفت: ما می‌دانیم که کرسنت یک قراداد ننگین و پراز فساد است که این موضوع حتی می‌تواند تا سالهای سال قابل جبران نباشد اما اشکال بر سر این است که افرادی در رابطه با این موضوع برسر کار هستند که خود به نوعی متهم این پرونده بودند.

میرکاظمی در ادامه مجددا خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: آقای وزیر چرا نباید در رابطه با پرونده کرسنت مطلبی نوشته شود اینکه این موضوع تحت نظر شورای عالی امنیت است اشکالی بر این نیست ولی شما باید بدانید که دولت موظف به رعایت همه مصوبات شورای عالی امنیت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، وضعیت ، منتقدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار