رئیس انجمن داروسازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

برابری ارزبری داروهای وارداتی با تولید داخل

رئیس انجمن دارو سازان با اشاره به 3 درصدی داروهای وارداتی در بازار دارویی کشور گفت: از نظر ریالی، ارزبری میزان داروهای وارداتی با تولید داخل آن برابری می‌کند.

رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن دارو سازان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعداد داروهای وارداتی کشور گفت: 97 درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود و تنها 3 درصد آنها وارداتی است اما از نظر ریالی ارزبری همین میزان با داروهای تولید داخل برابری می‌کند.

وی افزود: بیشتر داروهای وارداتی به بیماری‌های خاص اختصاص دارد و بیماری‌هایی چون سرطان، هموفیلی و ام اس را در بر می‌گیرد. البته برخی از این داروهای وارداتی، اکتشافات جدید دارویی است، گاهی تعداد داروهای وارداتی را تا 5 درصد داروهای کل کشور نیز بیان می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان با اشاره به پیشرفت‌های دارویی در بیماران ام اس بیان کرد، پیشرفت‌های دارویی در زمینه داروهای بیماران خاص نیز دیده می‌شود و خوشبختانه همکاران داروساز ما دانش تولید داورهای بیماران خاص را پیدا کرده‌اند اما هنوز در ابتدای تولید این داروها هستیم.

 مژدهی آذر، تصریح کرد: هم اکنون داروهای برخی بیماری‌های خاص چون ام اس هموفیلی و سرطان در کشور تولید می‌شود این داروها جزو داروهایی هستند که تا کنون از خارج کشور وارد می‌شدند  و هم اکنون تولید آن توسط دارو سازان ایرانی انجام می‌شود. این داروها از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی خود برابری می‌کنند و جامعه پزشکی نیز به این داروها از نظر اثر بخشی اطمینان دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار