عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شده است، گفت: خانه ملت هفته آینده جلسه استیضاح نخواهد داشت.

استیضاح "علیرضا منادی‌سپیدان" عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در صحن علنی روز گذشته به اشتباه برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس زمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش یک‌ هفته بعد خوانده شد، اظهار کرد: طبق ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم استیضاح به هیات رئیسه، این هیات موظف است آن را به کمیسیون تخصصی ارایه دهد.

نماینده تبریز و اسکو تصریح کرد:‌ اکنون کمیسیون تخصصی یک هفته فرصت دارد تا از فانی و استیضاح‌کنندگان دعوت کرده و مواد استیضاح را بررسی کند.

وی ادامه داد: اگر پس از یک هفته تعداد امضاکنندگان نامه استیضاح به زیر۱۰ نفر رسید، استیضاح ملغی می‌شود، اما در صورت عدم انصراف استیضاح‌کنندگان، در اولین جلسه علنی مجلس این موضوع مطرح می‌شود و وزیر آموزش و پرورش موظف است ظرف 10 روز در صحن علنی حاضر شود.

منادی‌سپیدان بیان داشت: اکنون استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شده و این کمیسیون یک هفته فرصت دارد تا با دعوت از فانی و نمایندگان استیضاح‌کننده موارد استیضاح را بررسی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: از این رو مجلس شورای اسلامی هفته آینده (چهارشنبه 27 خرداد) جلسه استیضاح نخواهد داشت و جلسه استیضاح هفته بعد از آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
ناعدالتي معلمان را جبران کنيد
آخرین اخبار