احزاب در هفته‌ای که گذشت/

از تکذیب عضویت باقری لنکرانی در جبهه "یکتا" تا خارج شدن سیاست‌های کلی انتخابات از دستور کار مجمع تشخیص

تکذیب عضویت باقری لنکرانی در جبهه یکتا، حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم، واکنشها به درخواست زیباکلام برای برگزاری همه پرسی هسته ای و خارج شدن سیاست‌های کلی انتخابات از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام از مهمترین عناوین خبری این هفته گروه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران بودند.

تکذیب عضویت باقری لنکرانی در جبهه یکتا، حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم، واکنشها به درخواست ریباکلام برای برگزاری رفراندوم هسته ای و خارج شدن سیاست‌های کلی انتخابات از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام از مهمترین عناوین خبری این هفته گروه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران بود.



کامران باقری لنکرانی عضو ارشد جبهه پایداری و وزیر بهداشت دولت نهم، حضور خود در "حزب یکتا" که گفته می‌شود متشکل از برخی وزیران احمدی‌نژاد است را تکذیب کرد.



سخنان ناطق بیانگر این است که گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا دیگر نمی‌توانند روی حضور فیزیکی وی در انتخابات مجلس حساب کنند اما سخنان او نشان می‌دهد که رئیس مجلس‌های چهارم و پنجم ترجیح می‌دهد نقش "مهره‌چین مجلس دهم" را بازی کند نه یکی از "مهره‌های بازی انتخابات پارلمان".


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صرف نظر از انگیزه آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران، جمهوری اسلامی براساس دیدگاه دقیق مقام معظم رهبری اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهد داد.




 عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نامه‌ای سرگشاده به رسانه‌ها از روزنامه آرمان بدلیل انتشار یک خبر نادرست و عدم درج اصلاحیه همان خبر در آن روزنامه انتقاد کرده است.



عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در کشور ما معمولا فضای انتخاباتی پرشور است و این باعث می‌شود که در برخی موارد فرصت خدمت‌رسانی به مردم گرفته شود، گفت: بهترین شیوه برای تبلیغات انتخاباتی سازوکاری است که قانون پیش‌بینی کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار "شهیندخت مولاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و معاونین وی گفت: زنان ایرانی مسلمان در طول تاریخ نشان داده‌اند که از لحاظ علمی و مدیریتی، ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پيشرفت و مديريت كارها در جامعه دارند.


عضو جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه یکی از میراثهای پربها و پرارزشی که از نگاه و باور حضرت امام(ره) بیرون آمده ولایت فقیه است، گفت: تنها جایگاهی که حافظ استقلال، پیشرفت، توسعه و حل اختلافات بین قوا و تبدیل مشکلات و چالش‌ها به فرصت‌ها و همچنین بالا بردن طراز ایران اسلامی است، جایگاه ولی فقیه است که امام خمینی(ره) آن را در مدل حکومت اسلامی پیاده کردند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، ریشه نگاه امثال زیباکلام به ضرورت توافق هسته‌ای را جهان‌بینی منفعلانه آنها و عدم خودباوری دانست و گفت: مواجهه با غرب از سر تسلیم، تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر باد خواهد داد.


سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در پیامی به همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم که در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه عالی دارالشفا در حال برگزاری است، تاکید کرده است: عربستان یک حکومت ظالم و دیکتاتوری است و مردم مظلوم یمن که به دنبال آزادی و شرافت خود هستند را به خاک و خون می‌کشد.


حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به ایده جمهوری اسلامی در حل مشکلات داخلی و جهانی تصریح کرد: راه حل همه مشکلات بازگشت به مردم است؛ حتی در مسأله اراضی اشغال‌شده فلسطین راهبرد جمهوری اسلامی ایران که توسط رهبری معظم انقلاب ترسیم شده است، راهبردی کاملا صلح‌طلبانه و مطابق با معیارهای عقل‌پسند و مردم‌سالاری است و آن برگزاری رفراندوم سراسری با حضور تمام اقوام و مذاهب فلسطینی است که البته نتیجه‌ای جز حذف اشغالگران را در بر نخواهد داشت. 



حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی" عضو جامعه روحانیت مبارز به تشریح اصول مورد نظر مقام معظم رهبری درباره اسلام ناب محمدی(ص) از منظر حضرت امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از عقاید درباره دین اسلام تغییر پیدا کرد و مشخص شد که دین، عامل تحرک در هر جامعه‌ای است.


قائم مقام شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه معتقدیم همه اصولگرایان باید به یک نظم مشترک دست یابند تا توده مردم نیز از برخورد ما احساس جنگ قدرت نکنند، گفت: در مورد انتخابات مجلس در حال مذاکره با تمام طیفهای اصولگرا هستیم که برای مجلس دهم با استفاده از همه عناصر دلسوز نظام ورود پیدا کرده و نمود خوبی بین نیروهای ارزشی کشور ایجاد کنیم.


عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نباید از بیت‌المال برای فعالیت‌های حزبی‌ و جناحی استفاده شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی بر مسائل کشور اشراف کامل دارند و باید توجه لازم را به این مسائل داشته باشند.



رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: فعالیت کشورهایی که این گروه‌های تروریستی و گروه‌های مشابه را از لحاظ سلاح و تجهیزات و مهمات پشتیبانی می‌کنند غیرقابل باور است، زیرا موجب کشتار تعداد زیادی از مردم بیگناه شده است.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مجموع پس از رأی‌گیری،  طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس حذف و قرار بر آن شد که فعلا در سیاست‌های کلی مطرح نشود لذا به عنوان بند پیشنهادی از سیاست‌های کلی انتخابات خارج شد و مدافعان نتوانستند اعضا را برای آنکه این طرح از بندهای سیاست‌های کلی باشد، قانع کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار