کارگردان و فیلم ساز برجسته سینما ضمن ابراز علاقه برای ساخت فیلم هایی با موضوع وقف گفت: جای خالی موضوع وقف در قاب سینما و تلویزیون احساس می شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، پوران درخشنده، کارگردان و فیلم ساز سینما با اشاره به لزوم ساخت فیلم و سریال هایی با موضوع وقف، گفت: ترویج سنت حسنه وقف از اصولی است که جای خالی آن در قاب سینما و تلویزیون احساس می شود .

وی افزود: ما باید یاد بگیریم نسبت به وابستگی های و تعلقات خود، گذشت کرده و به آرامش حقیقی برسیم، متأسفانه اکنون از این دست فیلم ها که به تبیین مضامین تربیتی و اخلاقی بپردازد، کمتر داریم.

درخشنده تصریح کرد: روحیه احسان، خیرخواهی و کمک به دیگران باید تبدیل به گفتمان وقف، بخشش و کار خیر کردن شود.

وی اظهار کرد: برای ساخت فیلم و سریال هایی با این مضمون نیازمند طرح های نو، تازه و اندیشه های بدیع هستیم که با شکلی جدید و نه سوژه های تکراری این هدف را محقق سازیم.
درخشنده عنوان کرد: متاسفانه اغلب اندک کارهایی که در این حوزه وجود دارد، دچار شعارزدگی و یا غلو هستند برهمین اساس زمانی که فیلم و سریالی این مفهوم را به صورت حقیقی و ملموس عرضه کند در دل جامعه قرار می گیرد.

وی افزود: هنر زمانی به تعالی می رسد که مفاهیم و مضامین انسانی همچون احسان و وقف را ترویج کند.

درخشنده ضمن ابراز علاقه برای ساخت فیلم هایی با موضوع وقف گفت: متاسفانه تاکنون شرایطی پیش نیامده که سریال و یا فیلمی در این حوزه بسازم اما در آینده سعی دارم بر اساس موقعیت های موجود و مسایل روز به این موضوع پرداخته تا مخاطبان ضمن دیدن فیلم بر دانسته هایشان افزوده شود.

وی افزود: سنت حسنه وقف به دیگران یاد می دهد که چگونه به آرامش حقیقی دست یابند که تبیین آن نیازمند ظرافت است تا دچار شعارزدگی نشود تا این روحیه جزء پنهان وجود انسان ها شود.

درخشنده خاطرنشان کرد: نیازمند گسترش و نهادینه سازی فرهنگ وقف هستیم که اگر این مهم محقق شود دیگر تعداد فقرا کمتر، نیازمندان از آثار و برکات وقف بهره مند شده و بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتفع می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار