قرائتی در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری نماز مطرح کرد:

خنداندن مردم از راه حلال مانع گناه افتادن آن‌ها/100 حركت مهندسي در نماز وجود دارد

رئیس ستاد اقامه‌‌ی نماز گفت: مردم را باید از راه حلال بخندانیم تا خدایی نکرده به گناه نیافتند و من با خندیدن موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده‌ام.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران،حاضر در محل، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در چهارمین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فرهنگی هنري نماز صبح امروز در دانشگاه آزاد گرگان با اشاره به ویژگی‌ها هنر اظهار داشت: معنی هنر این بوده که مسئله‌ای را زود فهمیده‌ و دیر یادمان برود چيزيكه که آثار هنری استاد فرشچیان در عمق وجود ما همیشگی تداعی می‌کند.

مفسر قرآن با بیان اینکه خود اسلام عین هنر است افزود: شب قدر سرتاسر حالت هنری داشته و دعاها و نمازهای ما از یک ریتم و موسیقی خاصی تبعیت می‌کند به طوری که کل آفرینش خداوند و حتی نماز که ستون دین است در قالب خاصی پی ریزی شده است.

رئیس ستاد اقامه‌ی نماز ابراز داشت: در نماز 46 حرف آورده شده و این حقوق از احترام به والدین، فرزندان، تا حق حیوانات نسبت به ما تدوین شده است.

وی ادامه داد: اگه آب حوض قصبی باشد یا حق بغل دستی در نماز جماعت را رعایت نکنم نمازمان به مشکل برخورده و مورد تایید خداوند قرار نمی‌گیرد.

مفسر قرآن عنوان کرد: نماز یک حرکت مهندسی شده است و در آن بالغ بر 100 نوع حرکت انجام می‌شود و خورشید، آب و خاک و استقلال در نماز نقش ویژه‌ای دارد.

قرائتی ذکر کرد: کسی که لطف خدا را نادیده گرفته و نماز نخواند به او دختر نباید داد زیرا که این شخص لطف دختر را همانند الطاف خداوند  چشم پوشی می‌کند.

مفسر قرآن اظهار کرد: در زمان انقلاب  جوانی با موهای بلندی بود که بنابر دستور امام موهایش را کوتاه کرده تا به سربازان فراری از پادگان‌ها در جهت رشد انقلاب کمک کند و این هنر بزرگ امام خمینی را در جهت جذب جوانان کشور است.

رئیس ستاده‌ اقامه‌ی نماز بیان کرد:مردم باید از راه حلال بخندانیم تا آنان به گناه نیافتند و من با خنده تا الان سه قله را فتح کردم.

وي در پايان گفت: الله اکبر در هر جایی موسیقی خاص خود را دارد به طوری که در قرآن 209 نوع صوت در خطاب به مومنین آورده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار