عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه "امام‌خوانی"باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ رواج پیدا کند، گفت: اولین قدم در مواجه با تفرقه، بازخوانی تاریخ انقلاب و بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

امام خوانی باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ رواج پیدا کند"فریدالدین حدادعادل" در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از اصول امام خمینی(ره) وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمن بوده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید اصحاب رسانه و سیاست در جامعه انجام دهند این است که تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظرهایشان با تدبیر و تعمق بیشتری انجام شود چرا که در این صورت می‌توانیم از گزند تفرقه‌‌های دشمن در امان باشیم.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیرندگان باید با بررسی کامل و اولویت قراردادن مسائل جامعه تصمیم‌گیری کنند، گفت: اولین قدم در مواجه با تفرقه، بازخوانی تاریخ انقلاب و بازخوانی اندیشه‌های امام خمینی(ره) است که در مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمن از اهمیت زیادی برخوردار است.

حدادعادل افزود: گاهی اوقات ما فکر می‌کنیم در راه و خط امام خمینی(ره) حرکت می‌کنیم درحالیکه نه به صورت تعمدی بلکه به خاطر عدم آشنایی، اندیشه‌مان در راستای اندیشه امام(ره) نیست.

وی اضافه کرد: باید وحدت ملی، اندیشه انقلابی، سیاست‌های کلی نظام و مدل تأخر و تقدّم بخشیدن به امور را در نگاه امام خمینی(ره) بازخوانی کنیم چرا که در غیر اینصورت نمی‌توانیم دنباله رو سیره و مکتب امام(ره) باشیم.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که برای توسعه مکتب امام خمینی (ره) باید استفاده شود، تعاریف شیوا و جوان‌پسندانه از امام روح الله(ره) برای نسل جدید است، ادامه داد: در این صورت حتی اگر جوانان با تحریف مواجه شوند از قدرت شناخت برخوردار هستند.

همچنین حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: "امام‌خوانی" باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ رواج پیدا کند چرا که قطعا موجب می‌شود تا تصمیماتمان از نظریات امام خمینی(ره) بهره‌مند شده و به برداشت‌ها و مطالبات و نگاه‌های افراد گره نخورد لذا باید واقعیت امام(ره) و آن‌چه که تاریخ درباره ایشان گواهی می‌دهد را استناد قرار داده و بر اساس آن اظهارنظر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار