سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا با ادامه صادرات نفت خام آمریکا به شدت مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بیزینس استاندارد؛ "لیزا مورکفسکی،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا و رئیس کمیته انرژی و منابع طبیعی سنا، از مقامات آمریکا خواست تا قبل از آنکه دیر شود به یک دهه صادرات نفت خام این کشور پایان دهند. او ادامه این روند را به سود دیگر رقبا به ویژه هند دانست.

وی در این باره گفت: بهره‌برداری از چاههای نفتی آمریکا با هدف صادر کردن آن منافع مالی برای ما به همراه داشته است. فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کرد و پویایی اقتصادی را به منطقه آورد. اما به جنبه‌های دیگر آن هم فکر کنید. بسیاری از کشورهای متحد آمریکا ترجیح می‌دهند در خرید منابع انرژی تنوع دهند و دست‌کم برای اثبات دوستی‌شان هم که شده، به جای روسیه یا ایران، نفت را از آمریکا خریداری کنند. افزایش صادرات نفت خام آمریکا، امنیت انرژی را برای کشورهایی مانند هند، لهستان، بلژیک، هلند، ژاپن و کره جنوبی به ارمغان می‌آورد. این کشورها دارای منابع محدود نفتی هستند؛ اما طبق سیاست‌های کلان اقتصادی ترجیح می‌دهند از آمریکا نفت خریداری کنند و منابع نفتی خود را دست نخورده باقی بگذارند. 

هند در سال 2012 ( 1390) روزانه فقط 800 هزار بشکه نفت استخراج کرد و 3 برابر بیشتر از این حجم، نفت خام به کشور وارد کرد. آمریکا در سال 2014 (1393) روزانه بالغ بر 90 هزار بشکه محصولات نفتی – اغلب ترکیبات بنزین وسایل موتوری – را به قیمت بالایی از هند خریداری کرد. شواهد نشان می‌دهد، هند سیاستهای اقتصادی بهتری را در مقایسه با آمریکا در پیش گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار