اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در صورت لغو تحریم‌های ایران، احتمالاً بهای جهانی نفت خام کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد در صورت لغو تحریم‌های ایران، بهای جهانی نفت خام احتمالا از قیمت پیش بینی شده برای سال آینده، بشکه‌ای ۵ تا ۱۵ دلار کمتر خواهد بود.

این اداره در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میزان رشد تولید نفت آمریکا کند‌تر از آنچه یک ماه پیش انتظار می‌رفت بوده، ولی میزان تقاضا از پیش‌بینی قبلی بیشتر بوده است.

این اداره پیش بینی خود را درباره بهای هر بشکه نفت خام در سطح ۵۹ دلار در سال کنونی و ۷۵ دلار در سال آینده حفظ کرد؛ با ذکر این احتمال که با بازگشت ایران به بازار نفت، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

«آدام زیمنسکی» رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: لغو تحریم‌های ایران در صورت دستیابی به توافق جامع هسته‌ای، تغییر زیادی در پیش بینی‌های مربوط به عرضه و تقاضا و بهای نفت ایجاد خواهد کرد.

زیمنسکی گفت، پیش بینی می‌شود تولید نفت خام آمریکا امسال در سه ماهه دوم به اوج خود برسد، سپس در سه ماهه سوم کاهش و در پایان سال دوباره افزایش یابد. افزایش پیش بینی شده بهای نفت خام در نیمه دوم سال ۲۰۱۵، استخراج نفت را سودآور‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، ایران ، هسته ای ، نفت ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار