مازندرانی ها در ماه مبارک رمضان با نان مرغوب ، با کیفیت وخوشمزه افطار می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری ، مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه دو کشور در نشست ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور نمایندگان غله شهرستانها و نمایندگان خبازیها وکارخانه های آرد استان در ساری برگزار شد گفت : امسال مازندران پایلوت کیفی سازی نان در کشور شد ومتولیان این زنجیره از تولید گندم تا کیفی سازی نان باید مشارکت داشته باشند.

ملک افزود : در ماه مبارک رمضان اگر کارخانه، آرد بی کیفیت به نانواییها دهد نانوایها می توانند عودت دهند وکارخانه ها هم ملزم هستند آرد مرغوب تحویل دهند.

وی تصریح کرد : به همین منظور ناظران کنترل کیفی شرکت غله آماده دریافت شکایت هستند.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به بارندگی به موقع میزان رطوبت گندم تولیدی مازندران امسال بین 10تا 11 درصد است اما تا 14 درصد خریداری می شود گفت : این ارقام بهاره از کیفیت بالایی از لحاظ گلوتن وپروتیین برخوردار است وتا کنون بیش از 50هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید این میزان تا 120هزار تن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه دو کشور به بهسازی ونوسازی 4هزارو400 نانوانی در استان اشاره کرد وافزود : تاکنون 40 درصد نانوایها بهسازی شد و60درصددیگر شناسایی وبرای دریافت اعتبار به شرکت غله معرفی می شوند.

ملک تصریح کرد : فرهنگ استفاده از آرد در استان باید تغییر کند درصد سبوس گیری آرد باید روی کیسه های آرد درج شود.

به گفته وی هر کارخانه ای آرد بالای 18 درصد توزیع کند آرد آن قاچاق تلقی می کنیم.

وی یادآور شد: چیزی به عنوان نان سنتی تعریف شده نیست و به بحث سنتی پز ها وارد نمی شویم و بزودی بهداشت اعلام می کند واین قضیه باید در کارگروه شهرستانها تصمیم گیری شود.

انتهای پیام //گ

برچسب ها: ساری ، نان ، مرغوب ، سفره ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.