فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر گفت: حدود 84 هزار مسجد در کشور کم داریم که باید تعداد مساجد کشور در حدود 150 هزار مسجد باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ سردار سید ضیاءالدین حزنی در همایش خیرین مسجد ساز،‌ محرومیت‌زدایی و کمک به محور مقاومت استان اردبیل افزود: استان اردبیل نیز نسبت به جمعیت و تراکم آن کمبود مسجد احساس می‌شود و این در حالی است که بیش‌تر مساجد این استان نیز نیازمند تعمیر هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد این مساجد نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر با بیان این که 40 درصد مساجد کشور نیازمند روحانی است، تصریح کرد: تهران به عنوان شهری که بیش‌ترین جمعیت کشور را دارا است با 2 هزار و یک مسجد دارای کم‌ترین تعداد مسجد در کشور و خراسان رضوی بیش‌ترین تعداد مسجد را در کشور دارد.

سردار حزنی افزود: حدود 4 هزار و 580 پروژه و طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه و قرارگاه‌های سازندگی در کل کشور به انجام رسیده است که تعداد این پروژه‌ها در استان اردبیل 127 طرح بوده است.

وی گفت: این 127 طرح شامل ساخت 46 مسجد، 40 غسالخانه، یک مجوعه ورزشی روباز، 12 خانه بهداشت در روستاهای دورافتاده، گلزار شهدا،‌جاده و پل بوده است که تمامی این طرح‌ها در استان اردبیل به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به این استان به انجام رسیده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، کمبود ، مسجد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.