رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب گفت: براساس مصوبه هیأت رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده، مصوبه امروز این است که صرفاً به اصلاح 2 ماده از اساسنامه که باعث برخی اختلافات شده، یعنی ماده 15 و 22 اساسنامه بپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  مصطفی کواکبیان رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب که صبح امروز(پنجشنبه) در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت:خانه احزاب که به علت برخی از بی‌مهری‌ها حدود 4 سال تعطیل شده بود، می‌تواند مدافع حقوق صنفی احزاب و تشکل‌های سیاسی باشد.

** خانه احزاب می‌تواند احزاب را از وضع اسفبار کنونی درآورد

وی در ادامه افزود: خانه‌ احزاب می‌تواند به تقویت تحزب و توسعه تشکل‌های سیاسی کمک کرده و احزاب را از وضعیت اسفبار کنونی درآورد. 
 
رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب گفت: چرا خانه احزاب باید شاهد این‌همه بی‌مهری‌ها باشد که حتی در خانه ملت شاهد تصویب طرح محدودسازی احزاب و حتی تصویب اخذ مالیات از احزاب باشیم. 
 
کواکبیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی کمک مالی کردند و با حمایت از مجمع روحانیون مبارز بر تکثر سیاسی صحه گذاشتند، تصریح کرد: ایشان بارها بر این نکته تاکید کردند که تمام احزاب می‌توانند در چارچوب جمهوری اسلامی آزادانه اظهار نظر کنند و همواره ما را اینگونه نصیحت می‌کردند که در هر جایی که هستید، در حزب یا در غیر حزب باید مردم را در صحنه نگه دارید. 
 
وی ادامه داد: بنابراین ما باید دعوت کنیم، دعوتی که به خود و به دنیا نباشد، بلکه دعوت به خدا باشد که در آن صورت دنیا می‌شود آخرت ما، چرا که مبداء همه خطرها برای انسان خود اوست. 
 
رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب گفت: هرکسی که می‌خواهد صحبت کند، توجه کند که می‌خواهد چه بگوید، آیا دعوت به خودش است یا دعوت به خدا؟ اینطور نیست که هر حزبی بد باشد و یا هر حزبی خوب باشد، مهم ایده حزب است پس اگر ایده ما چیز دیگری باشد، این حزب شیطان است لذا باید کوشش کنیم تا حزبمان را "حزب‌الله کنیم". 


** رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که ما با تحزب مطلقا مخالفتی نداریم

کواکبیان تصریح کرد: مگر  رهبر معظم انقلاب پس از شهادت شهیدان بهشتی و باهنر در کسوت دبیر کلی حزب جمهوری اسلامی ایران نبودند و مگر در همین سال‌های اخیر نفرمودند که ما با تحزب مطلقا مخالفتی نداریم؟ پس چرا نباید ایران اسلامی پس از گذراندن 35 سال از انقلاب هنوز انتخاباتش غیرحزبی است.
 
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مقام معظم رهبری اجازه دهند تا احزاب و تشکل‌های سیاسی همچون سایر اقشار در ماه مبارک رمضان به دیدار ایشان نائل آمده و از رهنمودهای ایشان بهره‌مند گردند. 
 
 رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب با قدردانی از دولت و دست‌اندرکاران وزارت کشور برای بازگشایی خانه احزاب خانه احزاب گفت: آرزو می‌کنیم در این سالی که سال "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" نامیده شده است، همه احزاب کشور اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب بتوانند با وحدت گام‌های بلندی در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی بردارند. 

** امروز صرفا به اصلاح 2 ماده از اساسنامه خانه احزاب می‌پردازیم
 
کواکبیان با بیان اینکه امروز قرار است به اصلاح اساسنامه پرداخته شود و همچنین انتخاب اعضای شورای مرکزی را هم در پیش داریم، گفت: در این مجمع عمومی قرار نیست به اصلاح همه مقاطع اساسنامه بپردازیم. 
 
وی اضافه کرد: پس از تشکیل شورای مرکزی در مجامع عمومی، می‌توان به همه پیشنهادات از جمله 35 پیشنهاد حاصل شده رسیدگی کرد، به ویژه آنکه هنوز شورای نگهبان طرح مصوب مجلس را تائید نکرده و حتی براساس قوانین جدید، ما نیاز به بازنگری اساسنامه داریم لذا ناچاریم از مجموعه پیشنهادات دریافتی از جمله حضور نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10، راه‌‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی از سوی خانه احزاب، ایجاد کمیته انضباطی و دوره‌های آموزشی عبور کنیم.

رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب در پایان گفت: ما امروز صرفا به اصلاح 2 ماده از اساسنامه یعنی ماده 15 و 22 خواهیم پرداخت و در همین راستا صرفا به 4 پیشنهاد در خصوص این دو ماده بسنده خواهیم کرد و پس از آن رای گیری صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار