عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر سیاست‌های مالیاتی منطبق با واقعیت‌‌های اقتصاد باشد می‌تواند رفع رکود اقتصادی واقع شود.

نقش سیاست‌های مالیاتی در بسته خروج از رکود/ تعامل سایر دستگاه‌ها با سیستم مالیاتی
ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگارحوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سیاست‌های مالیاتی اگر منطبق با واقعیت‌های موجود در صنعت و اقتصاد نباشد می‌تواند مانعی برای رشد اقتصادی محسوب شود تا اینکه رافع رکود اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سیاست‌ها باید مطابق با شرایط پیش آمده و متناسب با اتفاقات رخ داده تنظیم شود تا مقررات مالیاتی مشکلات را از سر راه تولید بردارد.

نکو گفت: در کنار این موضوع باید نظارت‌ها به صورت جدی انجام شود تا قانون‌ها به درستی اجرا شود. در این راستا همه دستگاه‌ها می‌توانند با شناخت کامل قوانین مالیاتی در بهتر شدن وضعیت حوزه تولید و بنگاه‌های اقتصادی همگرایی و تعامل را انجام بدهند.

وی افزود: لذا برقراری تناسب با قوانین حوزه تولید و ارتباط منطقی و علمی قانون مالیات و سایر توانایی‌ها موجب کارآمدی مالیات می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه خود قانون و اسم قانون کفایت نمی‌کند بلکه اجراء و نحوه‌ی آن، نظارت و تعامل دستگاه‌ها بسیار سازنده و پراهمیت می‌باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید سایر قوانین مرتبط با مالیات اصلاح شود تا منجر به بهبود قوانین مالیاتی شود.

نکو در خصوص زمان ارائه اصلاحیه‌ی قانون مالیات ارزش افزوده گفت: زمان دقیق معلوم نشده است ولی در تلاش هستیم یک قانون کارآمد و اصلاحات اساسی ایجاد شود و نیازمندی‌ حوزه‌های مختلف و مرتبط با مالیات تأمین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار