صورت شان گل انداخته است، اين پا و آن پا مي کنند تا نوبت شان برسد. يکي از نيمکت هاي سالن را تازه عروس ها تصرف کرده اند و نيمکت آن سوتر را تازه دامادها.

محسنی///////////////آزمايش های پيش از
به گزارش باشگاه شبانه (باشگاه خبرنگاران)، صورت شان گل انداخته است، اين پا و آن پا مي کنند تا نوبت شان برسد. يکي از نيمکت هاي سالن را تازه عروس ها تصرف کرده اند و نيمکت آن سوتر را تازه دامادها. البته اگر استرس‌شان اجازه بدهد که بنشينند!

عموي يکي از دامادها، يک بند زنگ مي زند تا آدرس محضر را بگيرد، آن يکي داماد دنبال رستوران خوب است تا يک طايفه را ظهر ناهار بدهد و آهسته پشت خط زمزمه مي کند: فقط تو رو خدا هر جا آدرس مي دي، شيک ولي ارزون باشه...! تازه عروس ها سر در گوش هم مي کنند تا قصه ازدواج همديگر را بشنوند. چطور آشنا شدي؟ عقد و عروسي رو باهم مي گيرين يا جدا؟ لباس نامزديت رو از کجا گرفتي؟ با مادرت اومدي يا با مادر شوهرت؟ و...

اينجا يکي از مراکز انجام آزمايش پيش از ازدواج است. در حقيقت يکي از اولين خان ها براي شروع زندگي مشترک به حساب مي آيد. خاني نه چندان دشوار که زوج هاي جوان اگر از آن و ده‌ها مشکل و اختلاف احتمالي ديگر بگذرند، اين فرصت را پيدا خواهند کرد که در کنار هم پير شوند.

اهميت اين خان از آن رو است که زوجين ضمن بررسي سلامت طرف مقابل از نظر وابستگي به مواد مخدر، مي توانند اطمينان پيدا کنند که ازدواج آن ها و در آينده بچه دار شدن شان از نظر پزشکي مخاطره آميز نيست.

اين خان همچنين يک فرصت مناسب براي آشنايي بيشتر با يکديگر و همچنين يک مهلت خوب براي طرح پرسش هايي است که در ذهن هر يک از زوجين نسبت به موضوع مهم و حساس «روابط زناشويي» باقيمانده است. آن هم در شرايطي که يکي از عوامل اصلي طلاق هاي رسمي، طلاق هاي عاطفي، خيانت هاي زوجين به يکديگر و ... به نامناسب بودن روابط زناشويي مربوط مي شود. لذا در مراکز بهداشت، مشاوره هايي در اين باره به زوج هاي آينده داده مي شود که البته اندک است!

همانطور که کارشناسان مراکز آزمايش و مشاوره قبل ازدواج به ما مي گويند؛ مراجعات متعددي خارج از چارچوب بسته هاي آموزشي و آزمايشي قبل ازدواج از سوي زوجين براي گشوده شدن گره هاي زندگي شان وجود دارد. گزارش پيش رو؛ گوشه چشمي دارد به کيفيت و کميت خدمات آموزشي و آزمايشي قبل ازدواج که از سوي وزارت بهداشت طراحي شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار