دختري ۱۳ساله هستم. مادرم، خواهرم را بيشتر از من دوست دارد. براي همين موضوع بيشتر مواقع گريه مي کنم و افسرده شده ام. نمي دانم با اين وضعيت چطور کنار بيايم.

تبعيض ميان فرزندان و همسري که فقط پول برايش مهم است!
به گزارش باشگاه شبانه (باشگاه خبرنگاران)، دختري ۱۳ساله هستم. مادرم، خواهرم را بيشتر از من دوست دارد. براي همين موضوع بيشتر مواقع گريه مي کنم و افسرده شده ام. نمي دانم با اين وضعيت چطور کنار بيايم.

با سلام. گفته ايد مادرتان شما را کمتر از خواهر ديگرتان دوست دارد، اما هيچ توضيح ديگري نداده ايد و اين موضوع پاسخ گفتن به سوال شما را مشکل مي کند. بايد بدانيد که دوست داشتن يکي از فرزندان بيشتر از ديگر فرزندان، ممکن است به دلايل مختلفي اتفاق بيفتد. اما نکته مهم براي شما اين است که به جاي حسادت به خواهرتان ببينيد که چگونه مي توانيد کاري کنيد که همان توجه و دوست داشتن در مورد شما نيز اتفاق بيفتد.

عدالت، رفتار يک شکل نيست

به اين مسئله دقت کنيد که داشتن رفتار عادلانه با فرزندان به اين معني نيست که والدين همه آن ها را يک جور ببينند و هيچ فرقي ميانشان قائل نباشند. در واقع عدالت داشتن ميان آن ها به اين مفهوم نيست که پدر و مادر از نظر تامين نيازهاي مادي و شيوه اظهار محبت و علاقه نسبت به فرزندان خود به يک شکل رفتار کنند و به عنوان مثال تمام لوازم مورد نيازي را که براي پسر نوجوان خود فراهم کرده اند در اختيار کودک پنج، شش ساله هم قرار دهند.

به هر حال واضح است که نيازهاي هر انسان در سنين مختلف با هم فرق دارد و نبايد نيازهاي مادي و عاطفي دوران کودکي و نوجواني را يک جور ديد و آن ها را مانند هم تامين کرد، مثلا کودک نيازهاي عاطفي پررنگ تري دارد و شيوه پاسخ دادن به آن ها بايد به گونه اي باشد که از افراط و تفريط خودداري شود اما نوجوان بيشتر از هر چيز ديگري مي خواهد از طرف خانواده و بزرگ ترها به عنوان يک شخص صاحب نظر و محترم شناخته شود.

نقش شما

از طرف ديگر، رفتارهاي خود را بررسي کنيد. ممکن است شما در خانه رفتارهايي انجام مي دهيد که باعث ايجاد دلخوري يا ناراحتي در مادرتان مي شود. سعي کنيد اينگونه رفتارها را کاهش دهيد و رفتارهايي داشته باشيد که مورد تاييد مادرتان باشد. تفاوت هاي خود و خواهرتان را ببينيد. شايد شما تفاوت هاي خود و خواهرتان را در نظر نمي گيريد و همين موضوع شما را اذيت مي کند. سعي کنيد اين تفاوت ها را ببينيد و آن ها را خوب بشناسيد تا قبول شرايط براي شما راحت تر باشد. در کنار اين موارد، با مادرتان رک و پوست کنده صحبت کنيد. با او حرف بزنيد و چيزهايي را که در رفتار او، شما را اذيت مي کند و باعث مي شود اين احساس در شما ايجاد شود به او بگوييد. ممکن است مادرتان پاسخ هاي قانع کننده اي براي رفتارش داشته باشد و يا شايد متوجه اين موضوع نباشد و با صحبت با وي مشکل حل شود و مادرتان در رفتارشان تجديد نظر کند.

مرزبان زندگي خود باشيم

مشکلي هست که 13 سال است با آن مواجه هستم. خودم راننده آژانس و همسرم کارمند است. مشکل من بي اعتمادي همسرم به من است و البته دخالت هاي مادرش در اين باره. با اين که سه سال است جدا از هم زندگي مي کنيم و دو فرزند گل دارم که آينده آن ها برايم مهم است اما اين خانم چون پول برايش مهم تر است در اين چند سال حاضر به آشتي نيست.

با سلام و عرض ادب خدمت شما مخاطب گرامي.در سوال خود گفته بوديد که از سه مورد رنج مي بريد. دخالت هاي مادرخانم، بدبيني همسر و ظاهرا درآمد نه چندان زياد.

راهکارهايي براي رهايي از بدبيني همسر

کارآمدي راهکارهايي که براي رهايي و درمان بدبيني ارائه مي شود در وهله اول به اين مسئله ربط دارد که دليل بدبيني چيست؟ اگر دليل بدبيني بي وفايي شما مخاطب گرامي است، بايد از راهکار جبران افراطي استفاده کنيد. بدين صورت که تمام راه هايي که همسرتان را به يقين مي رساند، دنبال کنيد. مثلا هر طور که مايل است شما را کنترل کند و شما صبور باشيد تا زماني که به اعتماد برسد. همچنين سعي کنيد توجه زيادي به همسرتان داشته باشيد و از او حمايت عاطفي کنيد. مخاطب گرامي، شما بايد به نوع نگاه و توجه خودتان به زنان ديگر نيز دقت کنيد و سعي کنيد در روابط تان با ديگر خانم ها، تجديد نظر کنيد به صورتي که همسرتان متوجه اين تغيير شود.

اما اگر بدبيني همسرتان به دليل اختلال شخصيت وي باشد حتما توصيه مي شود از طريق جلسات مشاوره درمان خود را دنبال کند.

به همسرتان توضيح دهيد:

مخاطب گرامي، بعد از ازدواج شايسته نيست ارتباط مان با خانواده مان قطع شود. ارتباط همچنان وجود خواهد داشت زيرا براي هر کس خانواده اهميت وافري دارد.ديوارهاي خانواده، مرزهاي فيزيکي خانواده شما هستند. اگر شما تمام پنجره ها و درهاي خانه را مسدود کنيد، از بي هوايي مي ميريد. پس بايد ارتباط با خانواده ها در جريان باشد ولي مواردي که ذکر مي شود، رعايت شود: 1

1-اطلاعات 2- ماده 3- انرژي

اطلاعات: به همسرتان بگوييد در خانواده هر خبري هست، فقط مربوط به داخل خانه است و لزومي ندارد همه از آن باخبر شوند. به علاوه، اين که ديگران تا چه اندازه از مسائل خانه شما مطلع شوند را تعيين کنيد.آنچه در خانواده اتفاق مي افتد و آنچه به داشته ها و دانسته هاي خانواده ارتباط دارد نبايد بي حساب و کتاب به دوستان و فاميل منتقل شود. همچنين نبايد اطلاعاتي را که از بيرون دريافت مي کنند، به شما منتقل کنند.

ماده: منظور از ماده هر چيزي است که ارزش مالي داشته باشد. از قبيل طلا ، پول و... اگر خانواده همسرتان از نظر مالي تامين کننده خانواده شما باشند، حتما به خودشان اجازه تصميم گيري در زندگي شما را مي دهند. ممکن است حرف شنوي همسرتان از خانواده اش نيز به دليل تامين مالي از سمت خانواده اش باشد. در اين صورت بايد به خانواده اش بگوييد حمايت مالي شما يک قرض است و به شما باز مي گردانيم. ورود و خروج مالي در سيستم خانواده بهتراست واضح و روشن و شفاف مشخص شود.

انرژي: همه ما مقداري انرژي داريم که اين مقدار را تا وقتي که همسرمان راضي نيست و براي بهبود وضعيتش به انرژي ما نياز دارد، نبايد صرف ديگران کنيم. در صورت صرف انرژي خارج از سيستم خانواده، شاهد مشکلاتي از قبيل حساسيت همسر و ناراحتي اش خواهيم بود. اين حس را شما مخاطب عزيز در حال حاضر تجربه مي کنيد.

درآمد کم

افراد زيادي در جامعه از مشکل مالي و بي پولي رنج مي برند، اما بي پولي سبب جدايي شان نشده است. مخاطب گرامي اگر مواردي که براي همسرتان در رابطه زناشويي آزار دهنده است بر طرف شود و يا کم شود و رضايت همسرتان افزايش پيدا کند، احتمال کنار آمدن وي با مشکل بي پولي افزايش مي يابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشاوره ، خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار