نخست وزیر ترکیه تاکید کرد آماده ایم برای تشکیل دولت ائتلافی درباره همه موضوعات با احزاب دیگر گفتگو کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه، نخست وزیر ترکیه تاکید کرد آماده ایم برای تشکیل دولت ائتلافی درباره همه موضوعات با احزاب دیگر گفتگو کنیم.
احمد داوداوغلو نخست وزیر و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه دیشب در گفتگو با تلویزیون تی آر تی ترکیه با بیان این مطلب تاکید کرد هیچگاه از تعیین خط قرمزهایی برای ائتلاف با دیگر احزاب سخن نگفته است.
داوداوغلو گفت : مایلیم یک دوره جدید را آغاز کنیم ، اوضاع عرصه سیاسی ترکیه باید به حالت عادی بازگردد. باید از فضای تنش و درگیری خارج شویم. 
نخست وزیر ترکیه درباره کاهش آرای حزب عدالت و توسعه از 49 درصد در انتخابات سال 2011 میلادی به حدود 41 درصد در انتخابات اخیر گفت : ما باید این مسئله را به خوبی بررسی کنیم. من مایل نیستم از هیچ یک از دوستانم سخن ناخوشایندی درباره آرای مردم بشنوم ، مردم تصمیم صحیحی گرفته اند ما باید آن را به خوبی درک کنیم. 
داوداوغلو گفت: اگر احزاب دیگر مایل به همکاری باشند با آنان گفتگو می کنیم. هیچ گزینه ای را رد نمی کنیم. 
وی تاکید کرد ، ما بیش از آنکه خط قرمز داشته باشیم ، اصول سیاسی و اخلاقی داریم. ما آماده ایم درباره همه موضوعات گفتگو کنیم. 
نخست وزیر ترکیه درباره دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با دنیز بایکال رئیس سابق حزب جمهوریت خلق تاکید کرد این دیدار مثبت بود اما رئیس جمهور نمی تواند درباره تشکیل ائتلاف مذاکره کند، این مذاکره باید میان احزاب سیاسی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار