نخست وزیر ترکیه از تلاش این کشور برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از"پترا" خبرگزاری رسمی اردن ؛ "احمد داوود اوغلو،" نخست وزیر ترکیه، از عزم کشورش برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن در نوار مرزی شمالی سوریه با کمک آمریکا و دیگر کشورها خبر داد.
"داوود اوغلو" در این باره مدعی شد: ایجاد منطقه امن در شمال سوریه امنیت را برای غیرنظامیان در مقابل حملات دولت سوریه یا گروه تروریستی داعش فراهم خواهد کرد.
"اوغلو" افزود از طریق همکاری با آمریکا برای ایجاد منطقه امن برای آوارگان سوری فراری از جنگ تلاش خواهد کرد.

وی جامعه بین المللی را به تلاش بیشتر برای حل بحران سوریه تشویق کرد و اظهار داشت ترکیه از داعش یا هیچ گروه تروریستی افراطی دیگر حمایت نمی‌کند.

نخست وزیر ترکیه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به علت اتخاذ نکردن تصمیم جدی برای توقف خونریزی در سوریه انتقاد کرد.

"داوداوغلو" تصریح کرد: در صورتی که گروه‌های مسلح میانه رو از نیروی کافی برخوردار باشند نیازی به دخالت نظامی ترکیه در سوریه نیست؛ ولی اگر ترکیه در معرض تهدید قرار بگیرد حمله نظامی خواهد کرد.

ترکیه میزبان بیشترین تعداد آوارگان سوری در مقایسه با دیگر کشورها است و شمار آوارگان سوری در ترکیه بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد به یک میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار