معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان از توقف نرخ رشد طلاق طی سال گذشته در همدان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بر اساس سند افزایش نرخ باروری باید سالانه ده درصد نرخ طلاق کاهش یابد گفت: سال گذشته نرخ طلاق در استان همدان توقف داشته است که نشان می دهد کارهای خوبی در این باره انجام شده است و دستگاه های مربوط نیز به خوبی وارد عمل شده اند.

محمد ابراهیم الهی تبار با بیان اینکه در راستای استحکام و تحکیم خانواده باید جدی وارد شویم و برنامه ریزی های دقیقی انجام دهیم افزود: این زمانی میسر می شود که اعتقاد مردم هم محکمتر باشد که در این راستا دانشگاهیان و مسئولان دستگاه های اجرایی هم مسئول هستند.

وی ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که نباید واقعه طلاق رخ دهد و برای پیشگیری از طلاق باید آموزش های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش در زندگی ، انجام مشاوره در خانواده و پخش برنامه های مناسب با حضور کارشناسان مربوط برای روابط بهتر همسران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید تدابیر خوبی اندیشیده شود چرا که زوجین و فرزندان ناشی از طلاق آماده پذیرش مسائل آسیب پذیر هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به عوامل موثر در ایجاد طلاق گفت: دخالت افراد و اطرافیان، اعتیاد و خیانت از جمله عوامل موثر در طلاق است که در این بین فضای مجازی نیز نقش بسزایی در واقعه طلاق دارد.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان همدان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین میزان طلاق زوجین برابر بودن سن آنان است گفت: سند کاهش طلاق در استان در حال جمع آوری است که سه بند اساسی برای آن در نظر گرفته شده است که به زودی ارائه خواهد شد.
اکبر سوری یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی استان را طلاق برشمرد و گفت: سال گذشته در استان همدان 3 هزار و 135 مورد طلاق به ثبت رسید.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: همدان ، طلاق ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.