کارشناس محصولات سالم سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : استفاده از سموم در کشاورزی استان ، نصف میانگین استفاده از سموم در جهان است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ صمدی  افزود : سموم استفاده شده در صنعت کشاورزی استان برگرفته از آخرین دستاوردهای کشاورزی جهانی است  به گونه ای که با دوره های تخصصی ، سموم در مدت سه روز تجزیه و دیگر در زمین کشاورزی باقی نمی مانند.


وی با بیان اینکه در برخی موارد آفتی باید از سموم استفاده کرد و چاره ای جز این نیست ، اظهار داشت : با توجه به پیش آگاهی های صورت گرفته توسط بخش دولتی و خصوصی در قالب 85 تیم  و 250 کارشناس ، همه مزارع و باغات استان تحت پایش بوده و در صورت لزوم با استفاده از تله های فرمونی آفت ، قالب گرفته شده و در حساس ترین زمان ممکن آفت ، اقدام به سم پاشی می شود.


وی با بیان اینکه 10هزار هکتار از مزارع استان کشت تازه خوری از جمله گوجه فرنگی و ذرت دانه ای دارند ، گفت : این مزارع زیر پوشش کنترل مدرن بیولوژیک و با استفاده از شکارگر آفت در استان تولید می شود.


صمدی در تشریح فواید استفاده از شکارگر آفت خاطر نشان کرد : محصولات با این روش بدون سم می شود و دیگر نیاز به سم پاشی مجدد ندارند و این روند ختم به تولید یک محصول سالم و موثر در تندرستی استان و عدم آلودگی محیط زیست  دارد.


انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.