جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی در عرصه آموزش، مدیریت، تصمیم‌گیری راهبردی در نیروهای مسلح و بارورکردن زمینه تفکر راهبردی در رشته‌های امنیت ملی و دفاع ملی مسئولیت دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مدیران و مسئولان کشوری و لشگری در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: آموزش مدیریت در سطوح تصمیم‌گیری راهبردی در نیروهای مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی پیگیری می‌شود.

وی افزود: عمده مسئولیت این دانشگاه، شکوفایی و بارورکردن زمینه‌های تفکر راهبردی به ویژه در نیروهای مسلح است.
 
سردار سلامی تصریح کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در حوزه‌های امنیت ملی و دفاع ملی فعال بوده و مواد آزمون، سنجش بینش و تفکر داوطلبین در همین حوزه‌ها خصوصا سیاست دفاعی، دکترین دفاعی، روابط بین‌الملل، مدیریت راهبردی و مباحث امنیتی است. 
 
وی افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مشاغل دارای سطح راهبردی در نیروهای مسلح و سایر مسائل دفاعی ایفای نقش می‌کنند. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فرماندهان نیروهای مسلح و مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های امنیتی علاقمند به حضور در آزمون دکتری این دانشگاه هستند و عموما در مشاغلی از همین دست به کار گرفته می‌شوند. 
 
سردار سلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: این دانشگاه فعالیت خود را برپایه مطالعه و پژوهش ساماندهی کرده و اساتید آن نقش راهنما را دارند. 
 
وی ادامه داد: توسعه مسائل پژوهشی که مسائل راهبردی را حل می‌کند از جمله فعالیت‌های این دانشگاه بوده و جهت‌گیری تحصیلی آن براساس شکوفایی‌های ذهنی و نوآوری‌ها است. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات گروهی در این دانشگاه بسیار اهمیت داشته و فارغ‌التحصیلان در سالهای پس از فارغ‌التحصیلی نیز به شکل جدی به موضوعات مهم دفاعی و امنیتی جامعه می‌پردازند. 
 
گفتنی است، سردار سلامی استاد مدعو و عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جانشین ، فرمانده ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار