فرهادی، در نخستین گردهمایی ملی خیرین آموزش عالی افزود: نقش کاربردی خیران در این زمینه به صورت 50 درصد و دولت نیز 50 درصد مشارکتی می باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به وجود 34 طرح عمرانی با متراژ 100 هزار متر که با مشارکت خیرین در حال ساخت است گفت : 11 طرح آن با متراژ 36 هزار متر مربع برای استفاده خوابگاهی است.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: اکنون با کمبود 65 هزار فضای خوابگاهی در کشور روبرو هستیم .

وی با اشاره به اینکه وضعیت آموزش عالی کشور در حال گسترده شدن است به طوری که 2800 مجتمع آموزش عالی در کشور داریم که حدود 280تای آن دانشگاه ، 10 پژوهشگاه و 36 تای آن پارک های علم و فناوری هستند گفت : در این زمینه پارسال 3 پارک علم و فناوری در حال راه اندازی بود که امسال نیز 4 پارک علم و فناوری دیگر نیز اضافه به آن اضافه شد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: برای مهارت اندوزی از طریق شرکت های دانش بنیان می توان محصول تولید کرد و کریدورهای علم و فناوری در شهرک های صنعتی 5 استان در حال شکل گیری است.

فرهادی ادامه داد : توسعه آموزش عالی به دلیل کمبود بودجه رشد مناسبی نداشته که برای این پیشرفت نیاز به حداقل 3 برابر بودجه کنونی داریم و برای رفع ضعف ها و مشکلاتی که هست نقش خیرین آموزش عالی بیشتر احساس می شود، چراکه رشد خیلی از دانشگاه ها و آموزش های عالی در کشور با تلاش همین خیرین صورت گرفته است.

وی افزود : ما در سیاست های کلی علم و فناوری و ابلاغ مقام معظم رهبری مشارکت بخش های غیر دولتی و ارتقا سهم وقف و خیریه را باید دنبال کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.