مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: 100 وقف جدیدطی سال 93 و سه ماهه اول سال جاری‌در آذربایجان شرقی ثبت شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی ، امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های معنوی اوقاف و امور خیریه در ایام سال گفت: یکی از شاخص ترین برنامه ها در ماه مبارک رمضان‌با حضور انبوه مردم متدین برگزار می شود که امسال نیز این طرح در قالب ضیافت الهی برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح ضیافت الهی نشاط معنوی برای پنجمین سال متوالی در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه اجرایی می شود.

وی گفت: علاوه بر زمان محدود اجرای این طرح در سایر ایام سال نیز برنامه های متنوعی در این بقاع متبرکه انجام می شود به نحوی که سال گذشته 58 هزار نفر در این بقاع اسکان یافته اند.

حسینی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان اوقاف و منابع طبیعی در استان یادآور شد: بزرگترین تفاهم نامه میان این دو مرکز امضا شده و علاوه بر آن با آموزش و پرورش نیز تعاملاتی صورت گرفته است و اوقاف به تعامل بیشتر مایل است.

حسینی‌ یادآور شد: سال گذشته حدود 20 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و ظرفیت خوبی در امامزاده های استان برای استفاده از برنامه های معنوی داریم .

حسینی عنوان کرد: بر اساس بخشنامه وزارت کشور عضو کارگروه گردشگری شده ایم و در امامزاده هایی که امکان اسکان را دارند می‌توانیم پذیرای مسافران باشیم و در کنار امامزاده ها نیز در قالب مشارکت با شهرداری، مساجد شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران هستند و در حال حاضر با اضافه شدن خادمان در این مساجد، درب این امکان به روی مردم باز است.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه آخر ماه شعبان خاطر نشان کرد: در این دهه غبار روبی مساجد و امامزاده ها انجام می شود و غبار روبی نمادین یک امامزاده نیز صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مسجد کبود تبریز بیان کرد: در سالهای اخیر این مکان معنوی به موزه تبدیل شده بود اما تاکید بزرگان بر این بوده که هویت مسجدی در این مکان احیا شود و از بزرگان شهر و استانداری خواهان این هستیم که مشکل را حل کنند و در قالب موارد قانونی مسائل حل شود.

وی بابیان اینکه در سالهای اخیر فرهنگ وقف توسعه خوبی یافته است ، گفت: مردم گرایش خوبی به وقف پیدا کرده اند و درزمینه های مختلف وقف های جدیدی ثبت می شود و این فرهنگ باید گسترش و توسعه بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به 2000 وقف جدید در کشورطی سال 93 گفت: 80 وقف جدید نیز در سال گذشته در استان صورت گرفته و امسال نیزدر سه ماهه اول  20 وقف ثبت شده است.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.