کرمانشاه؛

ریزگردها از کجا می آیند؟

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در نشست خبری ریزگردها را مهمترین معضل کنونی زیست محیطی استان کرمانشاه خواند و گفت: 70 درصد ریزگردها منشاء خارجی دارند و از کشورهای دیگر به مرزهای ما می آیند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ غلامحسین کاظمی کشورهایی همچون عراق، سوریه، عربستان، اردن را مهمترین کشورهای منشاء ریزگردها دانست و گفت: تا زمانی‌که در این کشورها اقدامی برای مهار چشمه‌های گرد و غبار انجام نشود در داخل کشور هم نمی‌توانیم اقدام موثری انجام دهیم.

وی در ادامه از تدوین یک بسته کامل و جامع در استان برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: در این بسته راهکارهایی ارائه شده که مهمترین آن ایجاد کمربندهای سبز اطراف شهر است، اما اجرایی شدن این بسته منوط به تامین اعتبار است.

کاظمی گفت: البته سازمان محیط زیست برای استان‌هایی که منشاء ریزگرد داخلی دارند مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان، اعتباراتی برای احیاء تالاب‌ها و سراب‌ها اختصاص داده‌است.

وی افزود: در استان کرمانشاه 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم که میزان گرد و غبار را سنجش می‌کنند و بر اساس اطلاعات حاصل از آنها در شرایط بحرانی به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.