کم تحرکی و چاقی علت اصلی ابتلا به بیماری کبد چرب است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، فوق تخصص گوارش در خصوص بیماری کبد چرب گفت: کبد چرب مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.

دکتر کاظمی افزود: کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر کبدی دارای 5 تا 10 درصد چربی باشد کبد چرب نامیده می شود.

به گفته وی؛ کبد چرب یک موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می کند و بدتر اینکه هیچ علامت هشدار دهنده ای در ابتلا ندارد.

دکتر کاظمی افزود: عادات و رفتارهای غلط بسیاری ایجاد کننده این بیماری هستند که بارزترین و مهم ترین آنها مصرف الکل و مشروبات الکلی ، مصرف مواد غذایی چرب ، اضافه وزن ، نداشتن فعالیت بدنی سالم یعنی همان ورزش و تحرک مفید، سوء تغذیه و فشار خون بالا از عوامل ایجاد بیماری کبد چرب است.

این فوق تخصص گوارش یادآور شد: خستگی و بی حالی، کاهش وزن و اشتها، تهوع، ضعف عمومی، درد در مرکز و یا سمت راست بخش بالای شکم از علائم این بیماری است.

وی داشتن رژیم غذایی مناسب به خصوص رژیم غذای حاوی میوه ها و سبزیجات و غذاهای کم چرب را یکی از راه های درمان بیماری کبد چرب بیان کرد.

وی تصریح کرد: ترک دخانیات، ورزش کردن، خودداری از مصرف مواد غذایی فریز شده ، سس ها ، نمک زیاد ، چای پر رنگ ، فست فودها ، آب همراه غذا ، تنقلات شور ،روغن های سرخ کردنی و لبنیات پر چرب هم می تواند در جلوگیری و بهبود این بیماری موثر باشد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: چاقی ، علت ، اصلی ، بیماری ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.