مدیر عامل اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، نگران حال و روز این روزهای ورزش بوده و در صفحه اجتماعی خود به این مطلب پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛

آدينه شما عزيزان بخير سخنى كوتاه
 
هنجارهاى اجتماعى هميشه مورد عنايت نسل جوان بوده وهست وهرچه اين هنجارها خالق زيبائى وشگفتى باشند وهيجان‎هاى نسل جوان را پاسخگو ،بيشتر به هويت سازى نزديك مي‎شوند. بايد پذيرفت كه ورزش در جهان امروز يك هنجار زيباست كه هويت را شكل مي‎دهد و رشد آن را باعث مي‎گردد .

فوتبال در رشته‎هاى ورزشى بالاترين نقش را در اين هويت سازى به رخ كشيده وامروز باشگاه‎هاى صاحب نام خيل عظيمى از هوادار را به خود معطوف نموده‎اند.
 
بعضى از اين باشگاه‎ها انقدر در اين هويت سازى نقش خودرا خوب ايفا مي‎كنند كه از مرز استانى گذشته وبه هويت ملى گره مي‎خورند و گاهى فرا ملى مي‎شوند ودر سراسر جهان خيل هوداران را متوجه خود مي‎سازند مانند منچستر ، چلسى، رئال،بارسا و امثالهم. در كشور ما فقط دو باشگاه هستند كه هويت فرا ملى دارند و در جغرافياى استانى محصور نيستند بلكه علاوه بر هويت سازى تاريخ ساز نيز شدند وبه هويت جوانان اين مرز و بوم جلاى ورزشى بخشيده‎اند.

دل نگرانی عابدینی از وضعیت امروز ورزش+تصویر
 
پرسپوليس واستقلال با تجلى دو رنگ قرمز و آبى در تاريخ ورزش اين كشور باعث شادى وشعف وبعضا غم واندوه نسل جوان ما در ادوار مختلف گرديده‎اند، دولت‎ها و دولتمردان نيز در راستاى اين هنجار سازى تلاش نموده‎اند از هويت ساخته شده توسط اين دو بهره‎مند شده و
هر گاه به اين هويت بها نداده يا دغدغه حمايت وحفاظت از آنان را نداشته‎اند فرصت زيبايي را از دست داده وآن را تبديل به تهديد نموده‎اند. كه اين تهديد نا فرجامى‌هاى اجتماعى را به رخ جوانان مى‎كشد سرخردگى افسردگى واحساس بى هويتى 

من در اين نوشتار كوتاه به هيچ عنوان كلمه‎اى را اميخته غلو نكرده‎ام شاهد مثال پيروزى ما در مقابل استراليا ، پيروزى پرسپوليس با حضور يكصد هزار نفرى بر تيم هاى عربى ،راهى شدن ما به جام جهانى كه تقارن پيدا كرد با پيروزى حسن روحانى به سادگى مى‎شود دريافت كه هويت ورزشى با هويت ملى گره مى‎خورد وهر دو يكديگر را شكوفا مى‎كنند ودر فرصت‎هاى ايجاد شده طراوت شادابى وسلامت اجتماعى را رقم مى‎زند.اميد است دولت تدبير واميد نقش پررنگى را در اين هويت سازى وشادابى و طراوت نسل جوان خود با به كارگيرى تدبير وانديشه خردمندان ايفا نمايد. 

با تشكر از حوصله شما

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار