وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت شهید رضوی:

رئیس‌جمهور از خدا، خواسته‌ای جز رفع مشکل مردم ندارد/ صرورت ایجاد اتحاد و همدلی برای حل مشکلات

وزیر بهداشت گفت: بنا بود همه ما دست به دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم و قرار نبود آمار حاشیه‌نشینی را زیاد کنیم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در مشهد داشته باشیم.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی شب گذشته در مراسم بزرگداشت جهادگر شهید سیدمحمدتقی رضوی، اظهار داشت: از 35 سال پیش با شهید رضوی آشنا شدم و این اولین سخنرانی من در وصف این شهید والامقام است.

وی افزود: شهید ساجدی یار و همراه شهید رضوی بود و برای او نقش استاد و شاگردی داشت.

وزیر بهداشت بیان کرد: در زمان جنگ از تربت‌حیدریه به فاصله 4 روز به سوسنگرد اعزام شدیم و بسیاری از همرزمان من در آن گروه اعزامی که اولین گروه اعزام‌شوندگان بود به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

دکتر هاشمی گفت: شهید رضوی خود را از گروه ما مخفی کرده بود و به گروه شهید چمران پیوسته بود و در شرایط سختی بودیم و دشمن به 15 کیلومتری اهواز رسیده بود و احتمال سقوط این شهر وجود داشت و مقام معظم رهبری پیشنهاد احداث پلی از اندیمشک به اهواز را دادند که شهید طرحچی مسئول این طرح شد.

وی تأکید کرد: شروع همکاری شهید رضوی از همان جاده اندیمشک به اهواز آغاز شد که بنا بود 20 روزه انجام شود که با واقعه هویزه پیش آمد و این جاده حلقه وجهی میان شهیدان طرحچی و رضوی بود و بعدها این همکاری بیشتر شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شهید رضوی در جنگ رشد کرد و قرارگاه کربلا و پشتیبانی سپاه خراسان را بر عهده داشت و نقش معاونت را در قرارگاه خاتم‌الأنبیاء ایفا کرد و تا سال 66 که به درجه رفیع شهادت نائل آمد در همانجا بود.

دکتر هاشمی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی یکی از بهترین دعاها را برای شهید رضوی داشت و شهدا به عهد خود با خدا وفا کردند و شهادت بهترین پاداش آنها از سوی خداوند منان بود.

وی بیان کرد:‌ مشکل ما اخلاق است و بداخلاقی‌ها سبب شد همانطور که شایسته است نتوانیم کشورمان را به دنیا معرفی کنیم و همه را به جز خود متهم کردیم؛ حتی با وجود آنکه امام خمینی (ره) راه را نشان داده بودند و خطر تفرقه‌افکنی را گوشزد کرده بودند اما توجه‌ای نشد.

وزیر بهداشت گفت: بنا بود همه ما دست به دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم و قرار نبود آمار حاشیه‌نشینی را زیاد کنیم و یک میلیون و 200 هزار حاشیه‌نشین در مشهد داشته باشیم.

دکتر هاشمی اذعان داشت: عده‌ای معتقد بودند جهاد یک وزارتخانه شود و عده‌ای دیگر معتقد بودند باید نهادی انقلابی باشد و نهایتاً به وزارتخانه جهاد کشاورزی تبدیل شد و مجلس هم نسبت به ادغام مجموعه‌ها و تشکل‌ها اقدام کرده بود.

وی گفت: متأسفانه چیزی به جز محبوس کردن مردم شاهد نیستیم و مدام با پیام‌های منفی آیه‌های یأس و نا امیدی فرستاده می‌شود که باید همدلی و اتحاد بیشتری در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: شهید رضوی باور کرده بود که وعده خدا حق است و ما متأسفانه به خودمان به نسبت نصرت الهی بیشتر متکی هستیم و این انقلاب به برکت شهدا و خانواده‌های محترم آنها پایدار بوده و اگر مقام معظم رهبری را باور داشته باشیم قطعاً اتحاد هم است و اگر نتوانیم متحد باشیم نمی‌توانیم به محرومین خدمت کنیم.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری و اعتیاد در کشور بسیار جدی است و باید در مسیر معیشت مردم و رفع گرفتاری آنها کار کنیم و کمر همت را ببندیم و امام خمینی (ره) و شهدای عزیز چیزی جز این انتظار ندارند.

وی گفت: توصیه شهید رضوی رسیدگی به مظلومان بود و امروز وظیفه اصلی ما هم همین است و رئیس‌جمهور هم از خدا، خواسته‌ای جز رفع مشکل مردم ندارد و بیشتر از بدگمانی به همدیگر باید آمریکا، اسرائیل و داعش را ببینیم و علیه دشمن باشیم نه آنکه بخواهیم سبب دلسردی در جامعه خویش شویم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند هر کسی به وظیفه‌اش عمل کند در پیشگاه خداوند متعال مهجور است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار