عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد:با توجه اینکه برنامه های مجلس در راستای کاهش واردات مواد غذایی در دستور کار است اماشرایط اقلیمی نامساعد خشکسالی آفت، گرما زدگی محصولات کشاورزی منجر به واردات می‌شود.

محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش واردات عدس در دوماهه سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: متاسفانه برنامه ریزی منسجم و دقیقی برای کشت محصولات نداریم زیرا اگر کشاورزان با کاهش کشت عدس روبه رو باشند  و به تبع  میزان تولید آن جوابگوی نیاز کشور نباشد طبیعی است که واردات آن محصول صورت می‌گیرد.
 
وی افزود:  از طرفی افزایش واردات عدس نسبت به سال گذشته به معنای آن نیست که  برنامه ریزی برایافزایش تولیدواردات عدس داریم اما در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه های برای کاهش واردات داریم ولی گاهی اوقات شرایط اقلیمی نامساعد خشکسالی، آفت و گرمازدگی محصولات کشاورزی منجر به کاهش تولید داخل و واردات می‌شود.  
 
توکلی در پایان تصریح کرد: بنابراین با توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل  از طریق برنامه ریزی کشت مناطق، تامین نهاده‌ها و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می‌توانیم در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان گام برداریم.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار