خطیب جمعه قم گفت: این روز ها باید هم به ابعاد تحریم توجه شود و همزمان باید به مقاومت ملت توجه شود ،چرا که این ملت عزت خود را هیچ وقت قربانی نخواهد کرد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد در ابتدای بیانات خود ضمن گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی و هلال احمر و هفته محیط زیست از مسولان مربوطه خواست تا تمامی تلاش ها و راه کارهای مناسب را در خصوص این مسائل که برای کل جامعه حیاتی است را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه شهر مقدس قم در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: تیم مذاکره کننده ما باید تحت حمایت ملی و وحدت عمومی جامعه قرار داشته باشد چرا که تیم مذاکره کننده طبق دستورات مقام معظم رهبری پیش میروند. همچنین تیم مذاکره کننده باید بداند که مطالباتی که در مجلس یا مجامع عمومی  مطرح میشود به نفع آنهاست و دنیا باید بداند مردم ما دنبال این مطالبات هستند و این مطالبات برای ما بسیار مهم است و ملت ما لحظه ای از آن کوتاه نمی آیند.

امام جمعه قم افزود: تحریم هایی که آمریکا بر ملت ما تحمیل کرده است بسیار ظالمانه است و ملت در برابر بدترین تحریم ها مقاومت میکند و آمریکا آرزوی تسلیم شدن ملت ما را باید به گور ببرد.


اعرافی در باره اقتصاد مقاومتی نیز اینگونه بیان کرد که اقتصاد مقاومتی را نباید فاموش کرد در حوزه کشاورزی صنعت و همه حوزه های اقتصاد ی، دانشگاه ها و مسئولان تلاش کنند تا یک اقتصاد دانش بنیان بر پا کنیم و ما این قدرت را داریم.


وی با شاره به این امر که همه دنیا این را میداند که مدیران و مسئولان ما با راهنمایی رهبری معظم دارای یک نرمش قهرمانانه شده اند و زیر بار ظلم نمی روند و اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد ایران هرگز از پای در نمی آید و مسئولیت شکست مذاکرات تنها به عهده یک قدرت است آن هم آمریکاست.

امام جمعه قم در خصوص شرایط کنونی یمن اظهار داشت:سعودی ها خامی کرده اند و وارد یک میدان خطرناک شده اند و آمریکایی ها به آنها میگویند که ارزیابی های آنها درست نبوده است .

اعرافی گفت : سعودی ها بدانند در همه اهداف خود شکست خورده اند زیرا کل یمن در دست ارتش یمن  و مردم یمن است و منصور هادی هیچ جایگاهی در بین مردم یمن ندارد و حال مصلحت این است که از اشتباهاتشان برگرددند و این نصیحت همه مسلمان به سعودی هاست.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.