جان کری پس از خروج از بیمارستان، بر اهمیت مذاکرات هسته‌ای با ایران تأکید کرد،زیرا این مساله بسیار اهمیت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- به محض ترخیص از بیمارستان و پیش از عزیمت به خانه بر حضور در مرحله نهایی مذاکرات هسته ای با ایران تأکید کرد. وی به خبرنگاران گفت: "بسیار خوشحال کننده است که می توانم از این در بیرون بیایم. می خواهم از کسانی که در سوئیس مرا به خانه انتقال دادند، تشکر کنم."


وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد:"حال من به خانه خود در بوستون می روم تا با خانواده ام باشم و هفته بعد راهی واشینگتن شوم. دیروز گفتگویی طولانی با رئیس جمهور و همکارانم در کابینه داشتم. تصمیم هایی حساس برای پیشبرد فرایند جاری در عراق گرفته ایم. امروز نیز گفتگوهایی طولانی درباره ایران داشتم، من با تیممان در وین صحبت کردم و به صورت کامل در جریان این گفتگوها خواهم بود و در زمان مناسب در روزهای آینده به آنجا خواهم رفت تا در این برهه حساس از مذاکرات، کار را پیش ببریم."


وزیر امور خارجه آمریکا افزود: "من قطعا چشم به پایان ماه دارم و از جهات بسیاری، این مساله حیاتی است. پاسخ (به این سوال که آیا غیبت وی تاثیری در مذاکرات با ایران دارد یا نه) منفی است؛ غیبت من در واقع غیبت نبود. من تا یکی دو هفته نیز طرحی برای دیدار با همتایان خود نداشته ام. تیم ما در وین روی جزئیات و ضمیمه های بسیار پیچیده این توافق کار می کنند. کار دشوار است، ساده نیست و من یک ساعت و نیم با خط تلفنی امن، در خصوص این مسائل با آنان در تماس بودم. این اولین تماس من در چند روز گذشته نبود. من گفتگویی طولانی نیز دیروز با رئیس جمهور اوباما داشتم و قطعا اطمینان دارم که دیدارهایی مهم با چینی ها در خصوص مسائل امنیتی خواهم داشت. سران چین تا یک هفته دیگر به واشینگتن می آیند. ما دیداری دو روزه با آنان داریم. مراسم شامی نیز خواهیم داشت و بعد از آن، برای آخرین دور مذاکرات با ایران راهی خواهم شد."


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار