اغلب افراد در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی دقت لازم را نمی‌کنند و با توجه به حجم گسترده لوازم آرایشی غیراستاندارد در بازار ایران، صدمات جبران‌ناپذیری به پوست وارد می‌شود.

حمید مقیمی دبیر انجمن واردکنندگان آرایشی و بهداشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور ما لوازم آرایشی غیراستاندارد بسیار زیاد شده است،‌ به طوری که 80 درصد عطرها و 70 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی، قاچاق، غیراستاندارد و چینی هستند و همچنین 40 درصد انواع کرم‌های پوستی نیز تقلبی می‌باشد.

وی اذعان داشت: بیشترین درصد بازار لوازم آرایش ایران در اختیار کشورهایی چون چین، ترکیه، تایلند و آسیای میانه قرار گرفته است. کشورهایی که هر ساله میلیون‌ها دلار از صادرات لوازم آرایشی بهداشتی به ایران سود می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: به بانوان ایرانی راجع به استفاده خودسرانه از هر گونه لوازم آرایشی هشدار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: برخی از بانوان ایرانی به دلیل علاقه به لوازم آرایشی و ارزان و ناآگاهی از اصل و فرع کالا از نسخه تقلبی برندها استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌های پوستی در بین بانوان شده است.

وی در پایان گفت: لوازم آرایشی تقلبی به وفور در همه جا یافت می‌شود. در کوتاه مدت و بلندمدت آثار جبران‌ناپذیری روی پوست صورت و بدن می‌گذارد و به بانوان ایرانی توصیه می‌شود فقط کالاهایی را خریداری کنند که دارای برچسب اصالت هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار