دیناروند با اشاره به كنترل مصرف تجهيزات پزشكی گفت: در سال گذشته با نظارت‌های صورت گرفته در حوزه واردات دارو و تجهيزات پزشكي صرفه جويی 30 درصدی داشته‌ايم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، رسول ديناروند رييس سازمان غذا و دارو  در حاشيه مراسم يكسالگي طرح تحول سلامت در وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هر جا حمایت دولتی وجود دارد خطر هزینه‌های القایی نيز است اما وزارت بهداشت در ابتدای طراحی طرح تحول برای کنترل آن اقداماتی انجام داده و در حد کلان توانسته‌ایم هزینه‌های القایی را جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته شاید یک دارو یا وسیله خاص پزشکی مصرف آن بالا رود اما در کل توانسته‌ایم کنترل مصرف در حوزه تجهیزات پزشکی داشته باشیم به طوری که صرفه‌جویی 10 درصدی در واردات دارو و صرفه جویی 30 درصدی در صادرات دارو و تجهيزات پزشكي در سال 93 داشته باشیم. که بخشی ناشی از کنترل مصرف و بخشی نتیجه کاهش قیمتها بود.

دیناروند اضافه کرد: یک راه کاهش هزینه های القایی به حداقل رساندن سود شرکت‌ها است بنابراين هرچه سود بالاتر باشد امکان هزینه‌های اضافی بیشتر است و ما توانستیم در قیمت گزاری سخت‌گیری کنیم.

وي گفت: در بحث لوازم آرایشی بهداشتی به طور مستقیم نظارتی نداریم هرچند مسئولیت نظارت بر سلامت آنها بر عهده سازمان سلامت و دارو است اما متاسفانه واردات قاچاق در این حوزه زیاد است و راه جدی مبارزه با آن جلوگیری از امکان ورود کالاهایی که تایید وزارت بهداشت را ندارد انجام مي‌گیرد و این کار در یک و نیم سال اخیر انجام شده و با کالاهای غیر معتبر سختگیرانه مقابله کردیم و اجازه واردات غیر استانداردها را نمی‌دهیم هرچند هنوز قاچاق در این حوزه بالا است اما نظارت تنها به عهده وزارت بهداشت نیست.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام توشهرکرد دارو خیلی خیلی گرونه بعضی از دارو خانه ها دارو هاشون 2 الی 3 برابر میدن مسئولین لطفاً رسیدگی کنید