مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان از شناسایی بیش از 17 هزار مشترک پرمصرف خانگی در شهر زنجان خبر داد.

به‌ گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داود رستمخانی" با اشاره به وجود بیش از 17 هزار و 864 مشترک پر مصرف خانگی و یک هزار و 101 مشترک پرمصرف غیرخانگی در شهر زنجان، اظهار داشت: طبق بررسی انجام شده، 35 هزار و 945 فقره از مشترکین خانگی و 9 هزار و 106 مشترک غیرخانگی جزو مشترکین کم مصرف ما هستند.

رستمخانی با اشاره به استفاده از کل ظرفیت منابع آبی زنجان برای تامین آب شرب مشترکان، گفت: در زمان حاضر در شهر زنجان 520 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای تعادل در شبکه و عدم قطعی ما باید فشار در شبکه را مدیریت کنیم، این در حالی است که مردم به فشار بالای آب در شبکه عادت کرده‌اند و با کوچکترین تغییر در فشار آب معترض می‌شوند.

وی متذکر شد: بیشتر کمبود آب مربوط به آپارتمان‌های بالای 3 طبقه است که فاقد مخزن هستند و اینکه آپارتمان‌ها می‌بایست به تناسب طبقات مخزن تعبیه کنند تا این مشکل کمبود رفع شود.

مدیر امور شهرستان زنجان گفت: هم‌اکنون 110 هزار و 860 فقره انشعاب آب در شهر زنجان وجود دارد که 260 اشتراک مربوط به فضای سبز شهرداری است.

رستمخانی تصریح کرد: امسال برای تامین آب شرب شهر زنجان 4 حلقه چاه وارد مدار شده و هم‌اکنون در کل43 حلقه چاه در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر آب با دبی 1383 لیتر در ثانیه به شهر زنجان تزریق می‌شود.

وی به میزان سرانه تولید آب شرب هم اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب شرب در استان 205 لیتر در شبانه‌روز و همچنین سرانه تولید 284 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است. 

مدیر امور آبفای شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: متوسط برداشت از سد تهم در نیمه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری 492 لیتر در ثانیه بوده است که تولید دو ماهه نخست سال جاری20 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار