سنندج؛

اختصاص یک میلیارد تومان برای توسعه کانون‌های مساجد کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تخصیص یک میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کردستان خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد این کانون‌ها به 506 باب افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج؛ حجت‌الاسلام رحیم جعفری گفت:‌ یکی از بسترهای بسیار خوب برای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان وجود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی همچنین به سیاست‌های اجرایی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: توجه و اهتمام به تحقق شعار سال، توجه به سیاست‌های کلی نظام، دولت و وزیر، تعامل با ائمه جمعه و جماعت، ترویج معارف قرآن و اهل بیت، بومی‌سازی برنامه‌‌ها از جمله سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: 413 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان مشغول فعالیت هستند که طی سال جاری 93 کانون دیگر نیز به جمع کانون‌های استان افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری افزود: در حال حاضر 256 باب کانون روستایی، 112 کانون شهری، 16 باب کانون تخصصی، 5 کانون دانشگاهی و 31 کتابخانه مخزن دار در مساجد کردستان مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: تا پایان امسال 2 کانون تخصصی، 3 کانون دانشگاهی، هفت کتابخانه مخزن دار و 18 هسته پژوهشی در استان راه اندازی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان گفت: در حال حاضر 16 هزار و 800 نفر در کانون‌های شهری و 15 هزار و 50 نفر در کانون های روستایی عضویت دارند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.