عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت، مجلس و همه دستگاه ها و ارگان ها باید به تقویت و توسعه بنیاد سعدی كمك كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، سیدسعید زمانیان دهكردی در گفت وگو با خبرنگار بنیاد سعدی، با بیان اینکه كار بنیاد سعدی  بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، افزود: حركت صورت گرفته برای آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، یك فرصت بسیار استثنایی است كه باید از آن به نحوه مطلوب استفاده کرد.
  
زمانیان دهكردی افزود: مجلس شورای اسلامی بخصوص كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز این آمادگی را دارد تا به بنیاد سعدی در این راستا كمك كند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در خانه ملت اظهار کرد: همچنین بنیاد سعدی اگر می خواهد در زمینه گسترش زبان فارسی موفق باشد بایستی برای دانشگاه های كشورهای مختلف كه دارای كرسی های زبان آموزی فارسی هستند برنامه ریزی كند كه البته انجام این كار امكانات و اعتبارات زیادی می طلبد.

وی ادامه داد: ایرانیان خارج از كشور و نسل دوم و سوم آنها، پتانسیل بسیار خوبی برای گسترش زبان فارسی هستند كه باید از این فرصت استفاده شود.

این عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیشنهاد کرد که بنیاد سعدی با برگزاری همایش های بین المللی درباره زبان فارسی در داخل و خارج از كشور، با حضور اندیشمندان و علاقه مندان از  سراسر دنیا، فلسفه وجودی خود و انتظاراتش را بیان کند.

وی نقش رایزنی های فرهنگی و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور را برای انجام این امر بسیار مهم دانست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار