دبیرکل حزب سبز گفت: جلسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب که پنجشنبه گذشته در وزارت کشور برگزار شد، تمرین تحزّب بود و نشان داد احزاب علاقه مند به همکاری و تعامل هستند اما چون چارچوب‌ کار حزبی هنوز مشخص نیست و نهادینه نشده، باعث اختلاف نظر می‌شود.

"حسین کنعانی‌مقدم" دبیرکل حزب سبز در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران با ارزیابی جلسه مجمع فوق‌العاده خانه احزاب که روز پنجشنبه(21خردادماه) برگزار شد، اظهار داشت: در حقیقت جلسه صبح پنج‌شنبه تمرین تحزّب در ایران بود و نشان داد که احزاب در کشور ما علاقمند به همکاری و تعامل با یکدیگر هستند اما چون چارچوب‌های کار حزبی هنوز مشخص نیست و نهادینه نشده است، همیشه باعث بروز اختلاف در جریانهای سیاسی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موکول شدن برگزاری انتخابات شورای مرکزی خانه احزاب به بعد از ماه مبارک رمضان  افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه طبق قانون هرگونه اصلاح اساسنامه باید به کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام و در صورت تأیید این کمیسیون اجرایی شود به همین جهت نمی‌توان به زودی انتخابات خانه احزاب را برگزار کرد.

دبیرکل حزب سبز تصریح کرد: ما به دنبال خانه احزاب کارآمد هستیم، نه خانه احزابی که شرکت سهامی خاص باشد و هر طیف و گروه یک تعداد مشخص را به آن وارد کنند.

کنعانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بهتر است روش فعلی مدیریت خانه احزاب تغییر کند و افراد کارآمد که وزنی به خانه احزاب می‌دهند، برای مدیریت آن انتخاب شوند چرا که نمایندگان خانه احزاب، تابلو احزاب ایران در مجامع بین‌المللی خواهند شد و اگر افراد ضعیف فقط به خاطر وابستگی حزبی انتخاب شوند، نقض‌غرض خواهد بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده خانه احزاب صبح پنجشنبه(21 خرداد) برگزار شد تا مواردی از اساسنامه این تشکل صنفی اصلاح و انتخابات اعضای شورای مرکزی انجام شود.

قرار بود مجمع عمومی عادی خانه احزاب بعدازظهر همان روز برگزار شود که با تصمیم اعضای حاضر این نشست به بعد از ماه رمضان موکول شد و انتخابات شورای مرکزی در این جلسه انجام نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار