وزیر کشور با اشاره در پیش بودن مذاکرات هسته‌ای گفت: نباید مذاکرات و موضوع انرژی هسته‌ای را دستاویز رقابت‌های سیاسی کنیم

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، وزیر کشور ظهر امروز در همایش مبلغان خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) گفت: به عنوان وزیر كشور اجازه نمی دهم موضوع انرژی هسته ای دستاویز گروه های سیاسی در زمان انتخابات قرار بگیرد.

وی افزود: بحث سیاست و امور سیاسی از موضوعات مهم كشور در سال جاری است چرا كه انتخاباتی بزرگ پیش رو است و حضور و یكپارچگی مردم در انتخابات نشان دهنده اقتدار كشور است.

وی با اشاره به اینكه نحوه اجرای انتخابات نمایانگر قدرت كشور است، اظهار داشت: در بخش سیاست داخلی از هم اكنون تا برگزاری انتخابات باید از مقام معظم رهبری و رییس جمهور حمایت کرده و وحدت و همدلی داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینكه سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است، گفت: اگر در كشور وحدت و افزایش قدرت اقتصادی داشته باشیم در زمان مذاكرات نیز می توانیم محكم صحبت كنیم.

وی امنیت را از دیگر مباحث مهم كشور خواند و افزود: اگر امنیت برقرار نباشد اقتصاد، سرمایه گذاری و كار فرهنگی صورت نمی گیرد و امنیت در ایران نیز مبتنی و بر پایه اعتقادات مردم است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینكه آمریكایی ها با تمام روش های خود با انقلاب اسلامی مبارزه كردند و بی نتیجه ماندند، گفت: در حال حاضر دشمنان برای مبارزه با اسلام از روش دین علیه مذهب استفاده می كنند كه اكنون شاهد آثار این روش در دیگر كشورهای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینكه حجم عظیمی از گروه داعش قصد ورود به افعانستان دارند و هم اكنون در غرب و شرق كشور ما قرار دارند، تصریح كرد: با توجه به موقعیت های داخل كشور، هدایت های مقام معظم رهبری، اعتقادات مردم، جدیت دستگاه های امنیتی و ... این تروریست ها تاكنون موفق به ورود به كشور نشدند اما باید توجه داشت كه خطر جدی در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه در مراكز سیاسی نیز تعاملات بیشتری صورت می گیرد، گفت: مهم ترین موضوع در این بخش انرژی هسته ای است که حق مسلم ملت ما محسوب می شود و باید از آن صیانت كرد و برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ما هیچ پولی را در سیستم بانکی دنیا نمی توانیم داشته باشیم افزود: جریان پولی دنیا دست آمریکا است و آمریکا این را در تحریم گذاشته که ما هم از سوی شورای امنیت سازمان ملل در تحریم هستیم.

وی گفت :اقتصاد مردم،بیکاری و تورم از مشکلات داخلی است که بیکاری افسار گریخته ای داشتیم و توانستیم تورم را از 40 درصد به 15 درصد برسانیم.

رحمانی فضلی گفت: تا بخش خصوصی و مردم وارد صحنه نشوند نمی توانیم گام بلندی برداریم و باید بتوانیم در حوزه اقتصادی بهره وری را بالا ببریم.

وزیر کشور اظهار داشت: امنیت کشور در حال حاضر بسیار جایگاه خوبی دارد و این مبتنی بر پایه اعتقادات مردم است که ما باید این اعتقادات را بالا ببریم.

رحمانی فضلی افزود: حضور همه جانبه مردم در انتخابات پیش رو باید همچون خاری در چشم دشمنان باشد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.