بورس در مسیری که اقتصاد کلان در حال حرکت است، روند عادی خود را طی می کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ، محمد حسن نژاد،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس؛ نسبت به اتفاق های واقعی اقتصاد واکنش نشان می دهد بنابراین به عنوان مثال وقتی نرخ سود کاهش پیدا کند، نرخ تنظیم پایین می آید و بازار مثبت می شود.
 
وی در ادامه توضیح داد: همین نسبت در پی رشد اقتصادی نیز حاصل می شود. به عبارتی وقتی با رشد اقتصادی خروج از رکود اتفاق بیافتد، بورس رونق می گیرد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز این دو پارامتر اثرگذار در بازار سرمایه به صورت واقعی خود را نشان نداده است، اظهار داشت: بورس هم اکنون روند عادی خود را طی می کند، البته در این روند عادی نمی توان جلوی سفته بازی و سودهای کوتاه مدت را گرفت ولی بورس در مسیری که اقتصاد کلان در حال حرکت است، روند عادی خود را طی می کند.
 
وی با اشاره به برنامه های دولت برای خروج مسکن از رکود گفت: هدف دولت از سیاست هایی که در بخش مسکن در پیش گرفته خروج از رکود و تقویت بازار مسکن است اما مسلماً وقتی بخش مسکن تقویت شود در کوتاه مدت شاید بخشی از سرمایه بورس خارج شود. ولی در میان مدت خروج مسکن از رکود به نفع بورس تمام خواهد شد زیرا رونق مسکن منجر به رونق صنایع بزرگ بورسی مرتبط با مسکن می شود و در نتیجه رونق بورس شکل می گیرد.
 
حسن نژاد با ابراز امیدواری نسبت به آینده بورس گفت: من به آینده بورس خوش بین هستم اما اینکه گفته شود در کوتاه مدت موجی اتفاق می افتد همچین چیزی نیست اما ان شاء الله اگر نتیجه مذاکرات با شرط رفع تحریم ها حاصل شود بورس آینده خیلی درخشانی خواهد داشت.  
 
وی در پایان این گفتگو در تعریف بازار سرمایه اظهار داشت: با اعتقاد راسخ معتقدم بازار سرمایه، بازاری است با بالاترین درجه شفافیت که می تواند موتور محرکه رشد اقتصادی مملکت باشد و کسانی که در این بازار فعال هستند اغلب خبرگان اقتصادی مملکت هستند. این اعتقاد قلبی و عقلی ام است و باید این بازار حمایت شود، ولی نه به صورت دستوری و صوری بلکه با تشکیل سرمایه ارزان قیمت نسبت به بخش های دیگر اقتصاد باید زمینه حمایت از شرکت ها و صنعت ها را فراهم کرد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص ، رشد ، مسکن ، اقتصاد ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار