در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم مساجد، بیش از 920 مسجد استان چهارمحال و بختیاری غبارروبی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مسئول دفتر رسیدگی به امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، شعار امسال دهه تکریم و غبارروبی مساجد را «آینده را با جوانانمان، از مسجد بسازیم» عنوان کرد.

حجت ‌الاسلام علیرضا ملک محمدی گفت: غبارروبی بیش از 920 مسجد این استان، به صورت مردمی و با مشارکت اقشار مردم مؤمن و بویژه جوانان انجام می شود تا زمینه ساز حضور در ماه میهمانی پروردگار باشد.

وی با اشاره به نقش و کارکرد مهم مساجد از صدر اسلام تاکنون، تأکید کرد: علاوه بر غبارروبی فضا و ساختمان مساجد، باید به غبارروبی از ظرفیت‌ها و کارکردهای فراموش شده مسجد نیز توجه داشت.

ملک محمدی همچنین از نامگذاری هر یک از روزهای دهه تکریم مساجد امسال خبر داد و افزود: روز اول ( دوشنبه 20 شعبان/ ۱۸ خرداد)، «مسجد، پایگاه تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت (ع)»، روز دوم، «مسجد، زمینه ساز همدلی و همزبانی دولت و ملت»، روز سوم، «مسجد، مرکز رشد فضایل اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی»، روز چهارم، «مسجد، مأمن کودکان، نوجوانان و جوانان»، روز پنجم «مسجد، میعادگاه منتظران انقلابی»، روز ششم، «مسجد مروج امر به معروف و نهی از منکر»، روز هفتم، «مسجد، محور وحدت در جهان اسلام»، روز هشتم، «مسجد، کانون حیات طیبه خانواده»، روز نهم، «مسجد، بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت» و روز دهم «مسجد، جلوه گاه اراده مردم در عمران خانه خدا» نامگذاری شده است.

دهه آخر ماه شعبان ( که امسال از 18 تا 27 خردادماه جاری می باشد ) به عنوان «دهه تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.