معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: برای پر بارتر برگزار شدن کنگره یک‌صدومین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری ستاد و کمیته‌های این کنگره در بوشهر راه‌اندازی شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، فتح‌الله حقیقی یکشنبه شب در نشست اعضای کنگره یک‌صدومین سال شهادت رئیسعلی دلواری با آیت‌اله‌ حسینی بوشهری با بیان اینکه کنگره شهید رئیسعلی دلواری درشهریورماه امسال در دلوار برگزار می‌شود اظهار داشت: مردم این خطه همیشه در باب مبارزه با استعمار و استثمار مانند چراغ، فروزان بوده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش مایه افتخار و عزت استان بوشهر و ملت ایران است گفت: برگزاری کنگره یک‌صدومین سال شهادت رئیسعلی دلواری فرصت خوبی برای اعضای این کنگره فراهم کرده است تا به‌صورت واقعی از سردار بزرگ جنوب و همرزمانش تجلیل شود.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نقش روحانیت و علمای دینی در نهضت رئیسعلی دلواری را مهم دانست و گفت: کنگره شهید رئیسعلی دلواری امکاناتی را فراهم کرده که نقش روحانیت و علمای دین در قیام بزرگ رئیسعلی دلواری در مبارزه با استعمار تبیین کند.
 
حقیقی استقامت پشتوانه نداشتن، تنهایی، مظلومیت و اسلامیت را از ویژگی‌های مبارزه رئیسعلی دلواری در برابر استعمار دانست و تصریح کرد: تعهد به دین، داشتن تدین، استفاده از فتوای علما و بزرگان دینی از دیگر ویژگی‌های مبارزه شهید رئیسعلی دلواری درمقابل استعمار پیر است.
 
وی با بیان اینکه ستاد کنگره شهید رئیسعلی دلواری تشکیل شده است افزود: علاوه بر راه‌اندازی ستاد کنگره یک‌صدومین سال شهادت رئیسعلی دلواری کمیته‌های شش‌گانه این کنگره شامل علمی، مالی، تبلیغات و اطلاع رسانی، امنیت، مردمی و اجرایی تشکیل و راه‌اندازی شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر از راه‌اندازی ستاد فرعی این کنگره در تنگستان خبرداد و بیان کرد: کنگره یک‌صدومین سال شهادت رئیسعلی دلواری در دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن درشهریورماه در راستای تجلیل از شهید و هم‌رزمانش و بخش دوم نیز که بخش علمی است درراستای تحلیل مبارزه ضد استعماری شهید رئیسعلی دلواری و هم‌رزمانش است که در اواخر پاییز امسال برگزار می‌شود.
 
حقیقی با بیان اینکه سایت کنگره یک‌صدومین سال شهادت رئیسعلی دلواری راه‌اندازی شده است گفت: در این کنگره از صاحب‌نظران و شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی و تاریخی بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.