تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری مراسم نماز یاوران در منطقه یک

سیده سودابه هاشم‌نژاد مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار کرد:  مراسم  نماز یاوران با دعوت از خانم‌های 18 تا 20 سال از ساعت 9 تا 12 برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این برنامه با دعوت از آقای قرائتی سخنرانی در ارتباط با نماز انجام می‌شود. همچنین مقرر است  2 کارگاه آموزشی در منطقه یک برای ترویج شیوه‌های نماز در سرای محله تجریش در ماه مبارک رمضان برگزار شود و از هر محله 3 خانم که می‌توانند جز مبلغان دینی و یا خانواده ایثارگران و شهدا باشند، انتخاب شوند.

اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با جانوران موذی در منطقه2

مهدی مهدی خانی رئیس اداره ساماندهی منطقه 2 در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: جهت رفاه حال شهروندان و جلوگیری از ازدیاد جمعیت موش طرح‌هایی در نواحی حساس و مستعد به موش به ویژه در خیابان‌های جلال آل احمد ستارخان، ایثار و شایق اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و به جهت ایجاد آمادگی بیشتر مساجد برای حضور نمازگزاران و اجرای برنامه های مذهبی، اداره ساماندهی اقدامات لازم را در سطح مساجد و اماکن مذهبی منطقه انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: اجرای طرح تحویل تله و طعمه گذاری در مساجد تا 28 خرداد ماه مقارن با روز اول ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
پلمپ کیوسک‌های مطبوعاتی و گل‌فروشی‌های مختلف در منطقه 6
 
سعید محسنی رئیس اداره ساماندهی منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اظهار کرد: کارشناسان اداره ساماندهی ، ضمن بازدید و گشت‌زنی در سطح منطقه، کیوسک‌های مطبوعاتی و گل‌فروشی های متخلف را به دلیل فروش اقلام غیر مرتبط ، تنقلات و دخانیات در سطح منطقه با همکاری عوامل اجرائیات پلمپ کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کیوسک‌های مطبوعاتی با عرضه رسانه‌های مکتوب مکان فرهنگی محسوب شده و عرضه دخانیات در این اماکن ، به ارزش کار آنها لطمه وارد می‌سازد از این رو فروش انواع دخانیات ممنوع است.

رئیس اداره ساماندهی افزود: در طرح ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی ، واحدهای صنفی متخلف نیز پلمپ شده و هر شغل و صنفی که در سطح منطقه برای شهروندان ایجاد مزاحمت کند با آنها برخورد می‌شود.

وی در خصوص رنگ‌آمیزی کیوسک‌های سطح منطقه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چند نوبت پیکره تمامی کیوسک‌های مطبوعاتی و گل‌فروشی‌های منطقه در جهت زیبایی منظر شهری، رنگ‌آمیزی و باز پیرایی شده است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

افتتاح مسجد اعظم با حضور شهردار تهران

رضا نگهبان، شهردار منطقه7 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با بیان اینکه مسجد اعظم جز پروژه‌های 77گانه شهر تهران است، اظهار کرد: این مسجد در تاریخ 24 خرداد ماه با حضور شهردار تهران،‌مسئولین و مدیران شهرداری تهران در منطقه7 افتتاح می‌شود.

نگهبان افزود: هدف از بازسازی مسجد اعظم افزایش همبستگی و پیوندهای اجتماعی و کاهش جرایم در منطقه است.

شهردار منطقه7 با اشاره به اینکه پیشینه ساخت این مسجد به 50 سال پیش بر می‌گردد، گفت: در گذشته استفاده از این مسجد به منظور انجام فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و درمانی بوده است.

نگهبان اضافه کرد: این مسجد به دلیل قدمت و جایگاهش توانسته بود به شبکه سازی اجتماعی و فرهنگی منطقه تبدیل شود و در به وجود آمدن سرمایه مشارکت‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مساجد می‌توانند مکانی برای رفع معضلات جامعه باشند، افزود: مساجد به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در محلات می‌توانند پایگاهی برای مدیریت و مشارکت در تصمیم گیری‌ها باشند.

نگهبان گفت: مساحت این مسجد 2هزار متر و دارای 6طبقه است که به سبک معماری اسلامی و با یک گنبد در مرکز طراحی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار