تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

تهیه اطلس  زیست محیطی برای نخستین بار در منطقه 4
 
حمید ناصحی معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه 4 در گفت‌وگو باخبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری منطقه 4 بعنوان اولین منطقه شهرداری تهران، اقدام به تهیه اطلس زیست محیطی منطقه در قالب یک طرح مطالعاتی و علمی از سال 1393 تاکنون کرده است .

وی به شناسایی و پایش آلاینده‌های زیست محیطی در سطح منطقه اشاره کرد و ادامه  داد: با توجه به ارتباط میان فعالیت‌های گروه پایش و شناسایی آلاینده‌های زیست محیطی با بخشی از محتوی اطلس مذکور، ارتباط موثری میان مشاور اطلس و پیمانکار پایش برقرار شده است.

ناصحی افزود: از این رو به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور، روند اقدامات انجام شده و نظارت فنی، علمی و تخصصی بر نحوه انجام فعالیت‌ها، جلسه‌ای با حضور نمایندگان ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بعنوان ناظر عالی پروژه‌های محیط زیستی مناطق 22 گانه و نمایندگان شرکت محیط سازان سرزمین پارت (مشاور اطلس زیست محیطی منطقه) و شرکت آزمون صنعت سبز (پیمانکار بخش نمونه‌برداری و پایش آلاینده‌های زیست محیطی) برگزار می‌شود.

معاون امور شهری و محیط زیست شهردار منطقه 4 گفت: طی برپایی این جلسه، نقطه نظرات فنی و تخصصی کارشناسان ستاد در بررسی اطلاعات موجود و ارائه نتایج ، جمع‌بندی و لحاظ می‌شود.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 برگزاری 14 محفل قرآنی در منطقه7

رضا نگهبان شهردار منطقه7 در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در راه است اظهار کرد: امسال با همکاری مساجد و موسسات قرآنی منطقه14 محفل قرآنی در سرای محلات 14گانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ویژه برنامه‌ها با هدف تقویت و گسترش فضای معنوی انجام می‌شود، افزود: امیدواریم که در این ماه مبارک بتوانیم با بهره گیری از امکانات بخش های مختلف، فضایی معنوی و ظرفیت های فرهنگی را گسترش دهیم.

شهردار منطقه 7 تصریح کرد: انجام اقدامات عمرانی و اقداماتی همچون کمک به ایتام، اهدای سبد کالا به نیازمندان و زنان سرپرست خانوار و توزیع افطاری ساده به 5 نقطه پرتردداز جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این ماه است.

وی  گفت: توزیع و هدیه 2هزار قرآن کریم و 800رحل قرآن به مساجد از دیگر اقدامات مدیریت شهری این منطقه است.

آموزش به شهروندان برای حمایت از کودکان کار
محمد حسن ذیبخش معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه14 در گفت‌و‌گو باخبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: کودکان کار قشری از جامعه اند که به تنهایی قادر به دفاع از خود نبوده و نیازمند کمک دیگران هستند و ما با همه توان از آن ها دفاع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا ویژه برنامه ای به همت مرکز خدمات اجتماعی منطقه14 و با مشارکت انجمن حمایت از کودکان کار در روز جمعه 22 خرداد ماه برگزار می‌شود.

ذیبخش گفت: در این ویژه برنامه تلاش می‌شود نحوه برخورد و حمایت صحیح از کودکان کار به شهروندان آموزش داده شده و شهروندان نیز درکاهش این آسیب اجتماعی همراه ما باشند.

اجرای برنامه‌های زیست محیطی در جنوب شرق تهران

رحمان پارسا معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15،در گفت و گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با اشاره به اینکه برنامه های هفته محیط زیست با شعار"هشت میلیون آرزو یک تهران و آسمان آبی زمین پاک" اجرا می‌شود اظهار کرد: کارگاه آموزشی کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا در سرای محله ناحیه5، کارگاه آموزشی صرفه جویی در مصرف برق و حفاظت از طبیعت در سرای محله ناحیه2 و کارگاه آموزشی صرفه جویی در مصرف انرژی ویژه پرسنل ناحیه2 از جمله برنامه های آموزشی است که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیاده روی نمادین و اجرای برنامه های آموزشی ویژه بانوان و کودکان در ناحیه4 و مسابقه دوچرخه سواری ویژه کودکان و نوجوانان در ناحیه 3 از دیگر برنامه های اجرایی هفته محیط زیست است.

پارسا تصریح کرد: در روز "بدون خودرو" نیز برنامه آموزشی ویژه ای برای شهروندان در پایانه خاوران انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: برپایی غرفه اطلاع رسانی در قالب جشنواره محیط زیست در فرهنگسرای خاوران و محوطه ساختمان شهرداری با هدف ارتقا سطح، آگاهی شهروندان و پرسنل در زمینه حفاظت از محیط زیست از دیگر برنامه‌ها در این زمینه است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار