رئیس دادگستری شهرستان منوجان مهم ترین عامل طلاق در این شهرستان را اعتیاد اعلام کرد و یکی از راهکارهای موثر در کاهش آمار اعتیاد را کلاس های درمان معتادان دانست.

کاهش آمار اعتیاد با کلاس های درمان معتادان به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری ، حسین شکوهی نسب درجلسه کارگروه تخصصی تحکیم بنیان خانواده به بررسیهای عوامل موثر درطلاقو راهکارهای لازم پیرامون آن پرداخت و افزود: یکی دیگر ازعوامل طلاق دراین شهرستان بیکاری می باشد که زمینه های بیکاری راباید ازبین برد.

وی تصریح کرد : دانشگاهها می توانند سهم مهمی درپیش گیری ازدعاوی خانوادگی ازجمله طلاق داشته باشند که این امر ازطریق سوق دادن دانشجو به تحقیق وپژوهش و تعیین پایان نامه ها درمورد مسائل واختلافات خانوادگی وعوامل موثر درطلاق وراههای پیشگیری از آن باشد.

شکوهی یکی دیگر از عوامل طلاق را بدبینی زوجین نسبت به یکدیگر دانست و افزود : باتوجه به زمینه های اعتقادی موجود در جامعه و آیات و روایات زیادی که پیرامون آن وجود دارد، ضروری است از ظرفیتهای معنوی دراین خصوص استفاده کرد.

این مقام قضائی گفت: باتوجه به اینکه درآستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید از روحانیون ومبلغین در این حوزه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد : به رغم گذشت بیش از دوسال از تاریخ تصویب قانون حمایت خانواده وتاکید قانونگذار بر ارجاع دعاوی طلاق توافقی به مراکز مشاوره هنوز دراین شهرستان مرکزمشاوره وجودندارد.

وی تاکید کرد: نبود مراکز مشاوره مشکلات زیادی هم برای ایاب وذهاب مردم به شهرستان کهنوج ایجاد کرده و افرادی که تاکنون برای مشاوره به مرکزمشاوره خارج از شهرستان معرفی شده اند موثرنبوده است .

رئیس دادگستری شهرستان منوجان تصریح کرد: در مرکز مشاوره بایستی از نیروهایی که توانایی بالایی دارند استفاده شود ودرصد کمی از آمار طلاق را از طریق مشاوره کاهش دهیم.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.