حق تعیین قیمت سیمان در داخل را نداریم

یک کارشناس صنعت سیمان گفت: بازار داخلی و خارجی به دلیل صادرات، با قیمت ارتباط مستقیم دارد و در داخل حق تعیین احتیار گذاری قیمت را نداریم.

علی‌محمد بد کارشناس صنعت سیمان  در گفتگو با خبرنگاه حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درخواست کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت سیمان اظهار داشت: قاعدتاً با توجه به اینکه در عرضه و تقاضا تعادل است، به هر حال برای کالایی که تقاضا آن بیش از عرضه است تعیین قیمت نیز به مراتب سخت‌تر است اما در شرایطی که در اقتصادی عرضه بیش از تقاضا است که تقریباً از حدود 70 میلیون تن تولید کل کشور،50 میلیون آن مصرف داخل و 20 میلیون تن آن نیز صادرات می‌شود.

این کارشناس صنعت سیمان ادامه داد: در حقیقت اگر بخواهیم با قیمت جهانی همخوانی داشته باشد باید قیمت کالا توسط بازار جهانی تعیین شود، زیرا بازار داخلی و خارجی به دلیل صادرات، با قیمت ارتباط مستقیم دارد و در داخل حق تعیین احتیار گذاری قیمت را نداریم.

وی افزود: بنابراین در خواست افزایش قیمت از منطق دور است زیرا کالایی که 40 درصد آن صادر می‌شود قیمت‌گذاری مفهوم ندارد.

بد در پایان تصریح کرد: تعیین قیمت‌گذاری سیمان در 20 سال گذشته امکان‌پذیر بود اما در حال حاضر طبق قانون اقتصاد با وجود صادرات کالا تولیدکنندگان قادر به تعیین قیمت نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار